Hej!
Jag hoppas att ni har överseende över mina dumma frågor.
Det här med lamdasonder och icke mekaniska bränslesystem är förhållandevis nytt för mig.
En bredbandslambda verkar ju dock vara ett bra verktyg för att justera en motor så jag tänkte att jag skulle ge det ett försök!
Tänkte jag skulle tjacka en sådan http://www.hqtec.se/pc-61-3-lc-1-g5.aspx
Frågan är lite hur jag använder den mer än att läsa av mätaren?
Det står att jag kan ansluta den till datorn tex, vad kan jag göra med den där?
Tacksam för svar!
Ha en fortsatt trevlig lördag.
Hur använder jag en Innovate lc 1?
Moderator: backeliten
- jimmy/fimpen
- För mycket laddtryck
Re: Hur använder jag en Innovate lc 1?
det ända du kan göra med att kopla den till din lapptop är att du kan läsa av den lite nogrannare å välja om den sak visa lamda eller arf men om du har ett sprut som ms vems å dom så kan du fin inställa sprutet
turbo for life
- jimmy/fimpen
- För mycket laddtryck
- chellquist
- Forumsberoende
- Kontakt:
Bara för att klargöra lite i tråden.
LC-1an är själva kabeln. Kabeln är det som kan tyda lamdasensorn.
LC-1an kan visa mätningen till dator / digital mätare och 2st analoga utgångar.
Den mätaren G5 som du visar i länken är en analogmätare 0-5v som inte kan visa nått utan tolk typ lc1 eller aem osv
Billigare mätar brukar vara smalbandslamda baserat och då får man bara veta om bilen går fet eller magert. Inte hur mycket fel fet/mager.
Det finns nått billigare bredbandslamdakit från aem tror jag men jag vet ingen länk
LC-1an är själva kabeln. Kabeln är det som kan tyda lamdasensorn.
LC-1an kan visa mätningen till dator / digital mätare och 2st analoga utgångar.
Den mätaren G5 som du visar i länken är en analogmätare 0-5v som inte kan visa nått utan tolk typ lc1 eller aem osv
Billigare mätar brukar vara smalbandslamda baserat och då får man bara veta om bilen går fet eller magert. Inte hur mycket fel fet/mager.
Det finns nått billigare bredbandslamdakit från aem tror jag men jag vet ingen länk
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
Re: Hur använder jag en Innovate lc 1?
Köp inte Innovate, skräpkvalite. Min LC1 höll lite över 1000mil... men i 3,5 år och då är den för gammal för att gå på garanti eller goodwill. Det är LC1an och inte sonden som är defekt utan elektronikboxen! Jag har en polare som också har kört LC1, han hade också problem. Köp tex AEM. Jag har inte hört lika mycket skit om dom. Det blev en sådan till min bil, hoppas den är bättre. LM1an däremot verkar fungera bra men den finns väl inte längre?dhedlund skrev:Hej!
Jag hoppas att ni har överseende över mina dumma frågor.
Det här med lamdasonder och icke mekaniska bränslesystem är förhållandevis nytt för mig.
En bredbandslambda verkar ju dock vara ett bra verktyg för att justera en motor så jag tänkte att jag skulle ge det ett försök!
Tänkte jag skulle tjacka en sådan http://www.hqtec.se/pc-61-3-lc-1-g5.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Frågan är lite hur jag använder den mer än att läsa av mätaren?
Det står att jag kan ansluta den till datorn tex, vad kan jag göra med den där?
Tacksam för svar!
Ha en fortsatt trevlig lördag.
/Otto