Req fuel ms1v3 frågor
Moderator: backeliten
Req fuel ms1v3 frågor
har 6st greedy 440cc spridare som flödar 440cc vid 2.5 / 510cc vid 3bar
kör dom på 3bar nu men tycker att req fuel inte stämmer alls när jag ställer in den i mitt program för den vill ha dom på 5.5ms
och redan vid 0.6bar utnyttjar dom jag dom till 86% står det i mappen när jag lägger mej på rätt lambda stämmer det dära verkligen klokt eller måste man räkna om det på något sett?
på inställningarna std constant på spridarna står dom ju på 5.5ms
injector opening time: 1.0
battery voltage correction 0.20
pwm current limit 100%
pwm time 25.5
fast idle threshold 89.9
det är ju hög ohm spridare har jag gjort något fel eller räknat fel.
motorn är en m20b25 2.5L sexa med k27a
någon som har något förslag eller ide?
kör dom på 3bar nu men tycker att req fuel inte stämmer alls när jag ställer in den i mitt program för den vill ha dom på 5.5ms
och redan vid 0.6bar utnyttjar dom jag dom till 86% står det i mappen när jag lägger mej på rätt lambda stämmer det dära verkligen klokt eller måste man räkna om det på något sett?
på inställningarna std constant på spridarna står dom ju på 5.5ms
injector opening time: 1.0
battery voltage correction 0.20
pwm current limit 100%
pwm time 25.5
fast idle threshold 89.9
det är ju hög ohm spridare har jag gjort något fel eller räknat fel.
motorn är en m20b25 2.5L sexa med k27a
någon som har något förslag eller ide?
http://motorforumgotland.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Req fuel ms1v3 frågor
VE värdet är 86% volymetrisk effektivitet av motorn. har man turbo kan man öka detta över 100% pga ökat laddtryck.
Kolla på din DC DutyCykel % vad den visar, då denna representerar hur mycket av en cykel dom står öppna.
klas
Kolla på din DC DutyCykel % vad den visar, då denna representerar hur mycket av en cykel dom står öppna.
klas
343 GL -88, 764 Turbo -88 kolla in på http://www.rsport.se" onclick="window.open(this.href);return false; Man blir aldrig fullärd 

Om du nu inte missförstått VE och dutycycle som det nyss nämndes så kan du ha problem med bränsletrycket, vad kör du med för bränsletrycks-regulator?
Jag antar att det är bensin, verkar stämma med req-fuel 5.5 ms på din motor.
Jag antar att det är bensin, verkar stämma med req-fuel 5.5 ms på din motor.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Org bosch 3.0 bars tryck.
Walbro 255l pump in tank kört med detta innan utan problem det är bara nu som jag fått en massa problem med bilen när jag hade iväg boxen om omlödning med div funktioner och lödde ny kabelstam helt ifrån början, har en tråd om det här någonstans med. det jobbigt på gotland är att det inte finns en jävel som kan ett skit om MS här nere så man kan inte åka o fråga någon direkt
Walbro 255l pump in tank kört med detta innan utan problem det är bara nu som jag fått en massa problem med bilen när jag hade iväg boxen om omlödning med div funktioner och lödde ny kabelstam helt ifrån början, har en tråd om det här någonstans med. det jobbigt på gotland är att det inte finns en jävel som kan ett skit om MS här nere så man kan inte åka o fråga någon direkt
Det vore väl en idé att du lägger upp en datalog som visar på problemet istället.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Problemet är ju inte att folk inte kan ms på gotland.
Utan att skall man hjälpa dej så lyssnar du inte på vad folk säger.
Dyker inte upp när du säger att du skall komma.
Om man har problem efter gjort tex ny kabelstam så får man börja mäta upp allt.
Kolla kablage man kan inte låta jordkablar sitta i 4 kardelar och tycka att dom inte är viktiga för sprutet.
Du har ju lyckats bränna sönder dina tändkablar pga avsaknaden av värmeskydd.
I min värld är det inte ok att tejpa dom lite med silvertejp efter dom spruckit.
Vidare kan man inte ut och bränna med bilen och ladda 1.8kg med en tändning som ligger på 29grader på topp vid 1 bar utan att ha fått ordning på bränslet.
Det är ju efter detta dina misständningar kommit.
Då får man börja om och plocka ner allt igen kolla så allt i motorn är ok.
Man måste även tala om allt man gjort med bilen så folk kan hjälpa en.
Inte säga att den gick fint nyss och skita i och tala om att man däremellan lött om och ändrat grejer.
Vill man få hjälp måste man vara ärlig med vad man har gjort annars kan ingen hjälpa dej.
Än mindre folk på forum som vill vara snälla.
Utan att skall man hjälpa dej så lyssnar du inte på vad folk säger.
Dyker inte upp när du säger att du skall komma.
Om man har problem efter gjort tex ny kabelstam så får man börja mäta upp allt.
Kolla kablage man kan inte låta jordkablar sitta i 4 kardelar och tycka att dom inte är viktiga för sprutet.
Du har ju lyckats bränna sönder dina tändkablar pga avsaknaden av värmeskydd.
I min värld är det inte ok att tejpa dom lite med silvertejp efter dom spruckit.
Vidare kan man inte ut och bränna med bilen och ladda 1.8kg med en tändning som ligger på 29grader på topp vid 1 bar utan att ha fått ordning på bränslet.
Det är ju efter detta dina misständningar kommit.
Då får man börja om och plocka ner allt igen kolla så allt i motorn är ok.
Man måste även tala om allt man gjort med bilen så folk kan hjälpa en.
Inte säga att den gick fint nyss och skita i och tala om att man däremellan lött om och ändrat grejer.
Vill man få hjälp måste man vara ärlig med vad man har gjort annars kan ingen hjälpa dej.
Än mindre folk på forum som vill vara snälla.
Mikael Cederqvist
0739 757 257
0739 757 257
Ladd toppen small upp på 1.8 när bilen gick bra för att den hade läckt i WG innan så var ju inte det lättaste o veta att den skulle smälla upp så högt direkt!
Sen om du har personliga problem med mej kan du ju ta det via PM eller ringa mej om det är så för att jag jobbar natt och är sliten och sover ut klokt en del dagar och inte hinner iväg när jag skulle varit iväg, ingen ide och ta upp sånt här.
Jord kabeln som du kollade på var ingenting till sprutet över huvetaget, alla andra jord kablar är klokt lödade och klok satta så förstår inte problemet där?
Tändkablarna hade inte brunnit sönder det var höljet runt "tändhatten" som spruckit upp, strålningsvärmen då antagligen.
Körde länge med mina bmw orginal kablar och hade inga problem med att dom sprack så kör med dom nu igen och efter att jag fixat problemet med triggern nu och bilen går bra förutom VE tabellen, tror kanske min BTR gått sönder eller något e fel där skall prova byta bränsle filter och BTR och mäta upp och se vad den ger.
Sen om du har personliga problem med mej kan du ju ta det via PM eller ringa mej om det är så för att jag jobbar natt och är sliten och sover ut klokt en del dagar och inte hinner iväg när jag skulle varit iväg, ingen ide och ta upp sånt här.
Jord kabeln som du kollade på var ingenting till sprutet över huvetaget, alla andra jord kablar är klokt lödade och klok satta så förstår inte problemet där?
Tändkablarna hade inte brunnit sönder det var höljet runt "tändhatten" som spruckit upp, strålningsvärmen då antagligen.
Körde länge med mina bmw orginal kablar och hade inga problem med att dom sprack så kör med dom nu igen och efter att jag fixat problemet med triggern nu och bilen går bra förutom VE tabellen, tror kanske min BTR gått sönder eller något e fel där skall prova byta bränsle filter och BTR och mäta upp och se vad den ger.
vill bara tilllägga att om du kollade den loggaen när den kom upp på 1.8bar en gång sen körde vi lugnt hem igen så blandade den 0.80 visst e lite fett men inte långt ifrån, så snålt gick den ju inte, men du vet väll bättre hur den gick o vad som hände vid prov turen?
Det är tråkigt att du ser det som att jag har personliga problem med dej.
Jag försökte bara tala om att det är viktigt att man berättar allt man gjort om någon skall kunna hjälpa dej.
Upptäcker man att grejer går sönder så skruvar man inte fast dom utan skaffar hela.
Säga att ingen på gotland kan något om ms anser jag är fel vill man ha hjälp får man anpassa sig lite ibland också.
Dom flesta frågor som tagits upp tycker jag verkar finnas svar bla på sidan bakeliten länkade till.
Jag föreslog att du skulle ta ett kompprov på maskinen då folk som tittat på bilen sagt att den pumpade som en cykelpump ur vevhuset och att det kom massvis med olja där ur.
Men vill du inte testa är det upp till dej var bara ett tips i all välmening.
Även att man inte skall börja ladda massa med turbon innan man fått ordning på bränslet.
Sedan föreslår jag att du skaffar knacklurar och även en egt mätare så du inte skjuter packningen.
Då luft i kyl systemet och konstiga oljeläckage runt toppen kan tyda på problem.
Man brukar inte kunna dra bultarna fler och fler gånger och tro att att allt bara försvinner.
Har man plana ytor ny packning och rätt moment skall det inte strula.
Jag har provat ringa men får inga svar lycka till.
Jag försökte bara tala om att det är viktigt att man berättar allt man gjort om någon skall kunna hjälpa dej.
Upptäcker man att grejer går sönder så skruvar man inte fast dom utan skaffar hela.
Säga att ingen på gotland kan något om ms anser jag är fel vill man ha hjälp får man anpassa sig lite ibland också.
Dom flesta frågor som tagits upp tycker jag verkar finnas svar bla på sidan bakeliten länkade till.
Jag föreslog att du skulle ta ett kompprov på maskinen då folk som tittat på bilen sagt att den pumpade som en cykelpump ur vevhuset och att det kom massvis med olja där ur.
Men vill du inte testa är det upp till dej var bara ett tips i all välmening.
Även att man inte skall börja ladda massa med turbon innan man fått ordning på bränslet.
Sedan föreslår jag att du skaffar knacklurar och även en egt mätare så du inte skjuter packningen.
Då luft i kyl systemet och konstiga oljeläckage runt toppen kan tyda på problem.
Man brukar inte kunna dra bultarna fler och fler gånger och tro att att allt bara försvinner.
Har man plana ytor ny packning och rätt moment skall det inte strula.
Jag har provat ringa men får inga svar lycka till.

Mikael Cederqvist
0739 757 257
0739 757 257
"Jag föreslog att du skulle ta ett kompprov på maskinen då folk som tittat på bilen sagt att den pumpade som en cykelpump ur vevhuset och att det kom massvis med olja där ur."
Jag har tagit komp prov är inge problem med kompet är rätt.
Är bara 2st som sett den igång och vad jag vet så pumpade den inget ur vevhus venten alls? och inte gjort förutom uppstarten i ca 5sekunder så det dära är rent bullshit!
Tex fröa fick efterdra toppen efter han oringat 3ggr innan packningen satt sig klokt. jag efterdrog den idag och alla läckage försvann och luftade motorn klokt efter konstens alla regler och fick även det riktigt bra och var ute och körde en sväng och det funkade bra efter jag ändrat alla trigger inställningar och strobbat in den klokt och ställt in bränslet upp till 4000varv idag så alla problem jag haft är borta.
Däremot så har jag problem med startmotorn som krånglar då den inte hamnat i riktigt 100% läge då man fick fila upp hålen på den för att den skulle passa emot den här lådan och hamna rätt på kransen men det är ju en annan historia. bytte även btr idag och allt verkar funka nu faktist!
Så 3e gången gillt på efterdragningen på packningen så funkade det!
Svarar inte för jag är jävligt förbannad över all skit kastning och massa påståenden som inte stämmer så nä tack, inte nu en annan gång
Jag har tagit komp prov är inge problem med kompet är rätt.
Är bara 2st som sett den igång och vad jag vet så pumpade den inget ur vevhus venten alls? och inte gjort förutom uppstarten i ca 5sekunder så det dära är rent bullshit!
Tex fröa fick efterdra toppen efter han oringat 3ggr innan packningen satt sig klokt. jag efterdrog den idag och alla läckage försvann och luftade motorn klokt efter konstens alla regler och fick även det riktigt bra och var ute och körde en sväng och det funkade bra efter jag ändrat alla trigger inställningar och strobbat in den klokt och ställt in bränslet upp till 4000varv idag så alla problem jag haft är borta.
Däremot så har jag problem med startmotorn som krånglar då den inte hamnat i riktigt 100% läge då man fick fila upp hålen på den för att den skulle passa emot den här lådan och hamna rätt på kransen men det är ju en annan historia. bytte även btr idag och allt verkar funka nu faktist!
Så 3e gången gillt på efterdragningen på packningen så funkade det!
Svarar inte för jag är jävligt förbannad över all skit kastning och massa påståenden som inte stämmer så nä tack, inte nu en annan gång
Det är ingen som kastar skit på dig.
Alla försöker hjälpa dig..
Jag hjälper gärna dig att kolla över motorn och felsöka om det skulle behövas, men nu är den som den skall igen eller?
Mvh Joel
Alla försöker hjälpa dig..
Jag hjälper gärna dig att kolla över motorn och felsöka om det skulle behövas, men nu är den som den skall igen eller?
Mvh Joel
Bmw 320 Turbo 947hk
Honda crf 450 -08
Evo III GSR
Jag tar saker som inte hänt och när folk påstår saker som inte är så som det skrivs för skitsnack! Är inte det tråden handlar om, och ja spik utrustning sitter det i med, ja den funkade tills startmotorn la av och något annat troligen min svetsade remskiva som spruckit igen. Så blir och köpa en.ny. Nu blir det dock inge mera skruva på den på några veckor när man vet det funkar så skall man hinna med allt annat med, bröllop och karibien i två veckor! Morsning