Lite rå uppsyn.
Bmw 635 Alpina Turbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Några nya biler
Lite rå uppsyn.

Lite rå uppsyn.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9, startad 21/9
Uppstartad ikväll. Känns jävligt gött, sprutet dock bara grundinställt och spjällen osynkade.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Grattis !
Men uppstart + kamera = Film
Tips.
För att inte skada huven la jag gummi under framkanten på huven, så den kunde vila på det utan att skada lacken.
Det är ju minst sagt snålt med frigång där framme
Men uppstart + kamera = Film

Tips.
För att inte skada huven la jag gummi under framkanten på huven, så den kunde vila på det utan att skada lacken.
Det är ju minst sagt snålt med frigång där framme

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Film kommer Daniel, än så länge har jag bara kollat om den gick igång. Sitter bara grenrör och ingen kylare etc så den har inte varit igång så länge.
Har du något tips angående kopplingen? har hållit på och försökt lufta den idag men får inte riktigt till det. Från början kunde pedalen ställas antingen helt nedtryckt eller helt utsläppt.
Lyckades få till att den med viss tvekan fjädrade tillbaka till ursprungsläget men den känns inte bra. Har kört med trycksatt behållare och även pumpat. Slavcylindern är helt ny.
Tacksam för input i ämnet.
Har du något tips angående kopplingen? har hållit på och försökt lufta den idag men får inte riktigt till det. Från början kunde pedalen ställas antingen helt nedtryckt eller helt utsläppt.
Lyckades få till att den med viss tvekan fjädrade tillbaka till ursprungsläget men den känns inte bra. Har kört med trycksatt behållare och även pumpat. Slavcylindern är helt ny.
Tacksam för input i ämnet.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Finns många teorier i detta ämne
Vissa rekommenderar att man pumpar in vätskan underifrån upp i behållaren, och att det funkar bra.
Jag har någon gång haft Slavcylindern hängande i slangen, och luftat med tryckluft på behållaren (Max 0,5bar)
Det som för mig har fungerat bäst, är en riktig idiot metod.
Man fattar pedalen i ett stadigt tag höger hand och "juckar" fram å tillbaka snabbt och länge.
Då brukar den plötsligt "Styvna till"
Efter omväxlande vanlig luftning och "Juckmetoden" brukar man kunna "Få till det"
Eventuella anspelningar i texten ovan till annan verksamhet ligger helt på läsarens ansvar.

Vissa rekommenderar att man pumpar in vätskan underifrån upp i behållaren, och att det funkar bra.
Jag har någon gång haft Slavcylindern hängande i slangen, och luftat med tryckluft på behållaren (Max 0,5bar)
Det som för mig har fungerat bäst, är en riktig idiot metod.
Man fattar pedalen i ett stadigt tag höger hand och "juckar" fram å tillbaka snabbt och länge.
Då brukar den plötsligt "Styvna till"
Efter omväxlande vanlig luftning och "Juckmetoden" brukar man kunna "Få till det"
Eventuella anspelningar i texten ovan till annan verksamhet ligger helt på läsarens ansvar.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
jag har alltid fått ut luften bara genom att pumpa som en tok på bmw, andra bilar har vart värre men på bmw har det räckt med att pumpa
//erik
//erik
Erik G
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Jag kommer inte att göra några anspelningar Daniel, det vore för enkelt.
Men tackar för tipsen och får imorgon ge mig på att prova. Börjar väll med "juckmetoden" och om det inte funkar övergår jag till tryck in vätskan underifrån.
Jag antar att luftnippeln är stängd när ni "tokjuckar" och efter en stunds tokjuckande så håller ni den i botten och öppnar luftnippeln eller?

Jag antar att luftnippeln är stängd när ni "tokjuckar" och efter en stunds tokjuckande så håller ni den i botten och öppnar luftnippeln eller?
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Precisbmw02touring skrev: Jag antar att luftnippeln är stängd när ni "tokjuckar" och efter en stunds tokjuckande så håller ni den i botten och öppnar luftnippeln eller?

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Kunde inte hålla mig, gick ut i garaget och provade och nu tror jag att kopplingen funkar. Provade först att trycka upp vätska nerifrån men det funkade inte, det var bomstopp.
Tokjuckandet tog då vid men utan resultat, trycksatte då systemet och fortsatte tokjucka och vips så fanns det tryck. Luftade ur systemet ett par gånger med ordentligt pumpande därimellan. Ska känna efter och kolla funktionen bättre imorrn, morgonrocken är inte direkt gjord för att krypa under bilen i.
Tack för hjälpen grappar.
Tokjuckandet tog då vid men utan resultat, trycksatte då systemet och fortsatte tokjucka och vips så fanns det tryck. Luftade ur systemet ett par gånger med ordentligt pumpande därimellan. Ska känna efter och kolla funktionen bättre imorrn, morgonrocken är inte direkt gjord för att krypa under bilen i.

Tack för hjälpen grappar.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Tack Smurfen.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Nu väntar jag på vårturen i kärran...
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9, startad 21/9
Nicebmw02touring skrev:Uppstartad ikväll. Känns jävligt gött, sprutet dock bara grundinställt och spjällen osynkade.

Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Bara för att ni inte ska tro att det står helt stilla.
Kamerans mikrofon gillar dock inte grenrör rakt ut.
Provkörning så fort fälgarna är polerade och lackade. 15timmar nedlagda på polering så långt och då är nästan 2 fälgar polerade.
http://www.youtube.com/watch?v=OJCXSZmTlis" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamerans mikrofon gillar dock inte grenrör rakt ut.

Provkörning så fort fälgarna är polerade och lackade. 15timmar nedlagda på polering så långt och då är nästan 2 fälgar polerade.
http://www.youtube.com/watch?v=OJCXSZmTlis" onclick="window.open(this.href);return false;
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9 "Startad, filmbevis"
Grattis grattis...
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.