Freddes 142:a 7.47 - 295

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Hans K
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tor okt 21, 2010 11:41 pm
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Hans K »

Ska väga ll00 i street 10,5 så kan få ut dem extra hästarna så är det bra!
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Fredde Holmgren »

900 kg är minvikt för 4-cyl enligt nuvarande regler +50kg om man ej har originalgolv som på min bil = 950kg
Min bil vägde 1170 kg på startlinjen ifjol.
Hans K skrev:Ska väga ll00 i street 10,5 så kan få ut dem extra hästarna så är det bra!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Andreas Arthursson »

Det lustiga med methanol är att det oftast inte blir mer effekt med ic.
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
Hans K
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tor okt 21, 2010 11:41 pm
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Hans K »

Sorry tänkte på 6 cyl
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Fredde Holmgren »

Nej mer effekt blir det ju inte men det kan inte vara nån nackdel om den sitter där redan förutom extravikt.
Andreas Arthursson skrev:Det lustiga med methanol är att det oftast inte blir mer effekt med ic.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av RoGGaH »

Ser kanon ut som vanligt Fredde :thumbright:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Magnus »

Bra jobbat Phredde:)
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Jens Gustavsson »

:thumbright: vad är det för kolvar? såg hel grymma ut!
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Fredde Holmgren »

Det är JE beställda efter mina egna specifikationer.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Fredde Holmgren »

Hockeyintresserad som jag är så tog jag och betongfyllde även reservblocket ikväll.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Kadett4wd »

Det gjorde du rätt i.. hoppas stereon skränade hårdrock/punk för fulla muggar :)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Fredde Holmgren »

Om det är någon som har tillgång till en cnc-maskin och kan/vill svarva ett par hjulnavhubbar i aluminium till mig så kan du höra av dig! Har en klar 3d-modell så nu fattas bara tillverkningen.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Mattz Larsson »

Kolla med Fräsarn, han med de motoriserade barstolen.


//Mattz
Användarvisningsbild
Hans K
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tor okt 21, 2010 11:41 pm
Kontakt:

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Hans K »

Andreas Arthursson skrev:Det lustiga med methanol är att det oftast inte blir mer effekt med ic.

Martin fick ut 100hk mer med iskylaren i picksen!
Flesta 10.5 i USA kör med det!
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Freddes 142:a (Winter Update 2/4)

Inlägg av Kadett4wd »

Det är väl helt beroende på insugstemp antar jag.
Man kan juh kyla/värma luften till rätt temp om man har en IC.
Utan IC är man låst.
Jag menar,, man kan kyla insugstempen till den optimala beroende på yttre omständigheter.
Mao en tuningfaktor om man vill.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Skriv svar