kollade lite i min vems mapp och har lite frågor angående tändningen.
laddar 1.5 och kör på bensin.
från 4800rpm har jag bara 8` och vid 5600 9`och från 6400-7200 10`
tycker de verkar väldigt låg tändning,för de är ju vid dom varven bilen ska vakna till med den stora turbon
org bottendel pyramidringad,std topp,hårdare ventil fjädrar,hx40 19 hus,pulssplit rör,vems,msd6,spridare 500cc (tror jag),walbro pump.
tacksam för svar
ang mapp på min m20b25
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 7:44 pm
ang mapp på min m20b25
toffe
Re: ang mapp på min m20b25
Vid vilket tryck har du den tändningen?
Re: ang mapp på min m20b25
Det var väl 1.5 bar som nämndes.
Det låter lite lågt, det skiljer från motor till motor men minst 5 grader bör man kunna lägga till utan att riskera allt för mycket. Det lär ju vara rätt varma avgaser som går ut nu..
Men var försiktig vid 3500-4500, ligger du på 5an och trycker på lite så har du fullt laddtryck och rätt höga cylindertryck med en original-topp.
Det låter lite lågt, det skiljer från motor till motor men minst 5 grader bör man kunna lägga till utan att riskera allt för mycket. Det lär ju vara rätt varma avgaser som går ut nu..
Men var försiktig vid 3500-4500, ligger du på 5an och trycker på lite så har du fullt laddtryck och rätt höga cylindertryck med en original-topp.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 7:44 pm
Re: ang mapp på min m20b25
Mattias
har inte du någon mapp du gjort till liknande motor å setup man kan jämföra lite med.
sitter i vems tune å försöka lära mej hur det funkar.
har inte du någon mapp du gjort till liknande motor å setup man kan jämföra lite med.
sitter i vems tune å försöka lära mej hur det funkar.
toffe
Re: ang mapp på min m20b25
Spränger du motorn med denna och skyller på mig så skrattar jag bara kallhjärtat.. 
Tror denna mest kördes på 1.2-1.3 bar men det är ju närmare sanningen än vad du har nu.

Man kan ju ha andra teorier runt tomgång, beror också på om ens styrsystem har separat tabell för tändning/bränsle runt tomgång.

Tror denna mest kördes på 1.2-1.3 bar men det är ju närmare sanningen än vad du har nu.

Man kan ju ha andra teorier runt tomgång, beror också på om ens styrsystem har separat tabell för tändning/bränsle runt tomgång.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.