Är detta en blåsning???
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Är detta en blåsning???
Alltså måste fråga, en kille har mejlat på min annons på min kx500cross.
Kopierar inn all mejl konversation så får ni bedömma om det är ett blåsningsförsk.
Köparen: (fick detta på mobiltelefonen)
I came across your bike listed on blocket.se kindly write me back with the present conditon of the bike to my personal email: l.winther@blumail.org
Jag: (mejl)
Hi, you asked me to write you back on my cellphone for about 20 minutes ago.
The Kx500 has it strengths and weekneses.
The good things is that it runs good and the piston has gone 25hour since i replaced it.
It is an Öhlins shock-absorber in the back.
MXA gripper seat cover, dirty, but not a hole or scratch.
The bad things is that its plastics har seen it best days, need a new one to look better.
One of the forks protector is gone. But nothing have happend to the to fort because of that.
There is a crack on the handlebar clamp. But it works anyway and replacement isnt a big cost.
The price is set at 11000 swedish kronor, but the price is not the last because of the plastics and the handlebar barclamp.
Can make it a little cheaper with a deal. I also have nearly new ice-tires. Its a little dirty on the pics.
I send some more pictures that is on my computer now.
From what country are you? You will have to excause my bad english, Greetings Dennis
Köparen: (mejl)
Hello
how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a engineer who's on a ship right now at Sarawak......I would want you to know that i will be paying via PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Sarawak presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...
Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number
I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.
Have a nice day.
Winther.
Jag:
Im sorry but i will only sell the bike with cash when it gets picked up. Either your courier or if youself come i dont care, but cash when it beeing delivered.
Cellphone number is: 0738447664
Regards Dennis
------------------
Gjorde jag rätt beslut?
Kopierar inn all mejl konversation så får ni bedömma om det är ett blåsningsförsk.
Köparen: (fick detta på mobiltelefonen)
I came across your bike listed on blocket.se kindly write me back with the present conditon of the bike to my personal email: l.winther@blumail.org
Jag: (mejl)
Hi, you asked me to write you back on my cellphone for about 20 minutes ago.
The Kx500 has it strengths and weekneses.
The good things is that it runs good and the piston has gone 25hour since i replaced it.
It is an Öhlins shock-absorber in the back.
MXA gripper seat cover, dirty, but not a hole or scratch.
The bad things is that its plastics har seen it best days, need a new one to look better.
One of the forks protector is gone. But nothing have happend to the to fort because of that.
There is a crack on the handlebar clamp. But it works anyway and replacement isnt a big cost.
The price is set at 11000 swedish kronor, but the price is not the last because of the plastics and the handlebar barclamp.
Can make it a little cheaper with a deal. I also have nearly new ice-tires. Its a little dirty on the pics.
I send some more pictures that is on my computer now.
From what country are you? You will have to excause my bad english, Greetings Dennis
Köparen: (mejl)
Hello
how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a engineer who's on a ship right now at Sarawak......I would want you to know that i will be paying via PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Sarawak presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...
Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number
I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.
Have a nice day.
Winther.
Jag:
Im sorry but i will only sell the bike with cash when it gets picked up. Either your courier or if youself come i dont care, but cash when it beeing delivered.
Cellphone number is: 0738447664
Regards Dennis
------------------
Gjorde jag rätt beslut?
Dänniz 073-8447664
Re: Är detta en blåsning???
Ja, du gjorde rätt...fick en sådan angående min bil. Visar sig att dom på något sätt tar tillbaka pengarna sedan...fråga mig ej hur dom gör!
Cash in the hand, Is king!!!!
Rätt. Usch, undvik... och Paypal är ett skämt. Googla på det så ser du hur många som blir lurade pga hur det fungerar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
tur man valde rätt att säga att man vill ha cash vid hämtning, vem som hämtar den skiter jag i men cashen då..
Fick ett till svar efter mitt sista ett tag sen :
Thanks for your message.sorry to hear you don't have an account with PayPal.I hope you wont mind to get an account with PayPal.Its reliable and easy to use PayPal,all you need to do is visit http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false; and register with them.When you are done with the registration send me the email used for the registration with PayPal so i can pay in.Await your response..And my shipping agent will make all the papers needed before the pick up will be made.
Thanks !!
DHL har ju tillochmed nånting tror jag så dom betalar vid hämtning, köparen betalar dom först. Sen dom mej..
Fick ett till svar efter mitt sista ett tag sen :
Thanks for your message.sorry to hear you don't have an account with PayPal.I hope you wont mind to get an account with PayPal.Its reliable and easy to use PayPal,all you need to do is visit http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false; and register with them.When you are done with the registration send me the email used for the registration with PayPal so i can pay in.Await your response..And my shipping agent will make all the papers needed before the pick up will be made.
Thanks !!
DHL har ju tillochmed nånting tror jag så dom betalar vid hämtning, köparen betalar dom först. Sen dom mej..
Dänniz 073-8447664
haha fick ett mail av han med på en annons jag hade på min bil.
han ville betala med paypal. för han bodde i monaco hahaha.
men bilen skulle skickas till malaysia?!
han skulle sätta in 50xxx varav 10k skulle gå till frakten.men jag skulle själv betala 10k till curiern i förskott
till malaysia. sedan skulle curiern betala ut alla pengarna till mig + dom 10k jag lagt ut.
haha tror dom att man är dum i huvudet
fatta ju att det var en blåsning direkt.
han ville betala med paypal. för han bodde i monaco hahaha.
men bilen skulle skickas till malaysia?!
han skulle sätta in 50xxx varav 10k skulle gå till frakten.men jag skulle själv betala 10k till curiern i förskott
till malaysia. sedan skulle curiern betala ut alla pengarna till mig + dom 10k jag lagt ut.
haha tror dom att man är dum i huvudet
fatta ju att det var en blåsning direkt.
e34 m50b28 turbo 427whp 581wnm @ 1,0bar med kina turbo
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
egentligen borde man ju gå med på att dom sätter in 50lax på kontot. Sen OM det kommer en hämtare vet man inget. Och försöker bara ta ut cashen om det finns reggat på paypal..
Dänniz 073-8447664
jo visst men grejen var den att jag fick ett mail av paypal där det stog att han satt in pengarna till mitt paypal konto. men själva mailet såg konstigt ut.
för det först så låg det i skräp inkorgen ?! där hamnar aldrig paypal mail. så jag mailade paypal och frågade dom omdom hade skickat något mail till mig med en voucher. nej det hade dom inte. då sa dom att det är ett försök till bedrägeri.
för det först så låg det i skräp inkorgen ?! där hamnar aldrig paypal mail. så jag mailade paypal och frågade dom omdom hade skickat något mail till mig med en voucher. nej det hade dom inte. då sa dom att det är ett försök till bedrägeri.
e34 m50b28 turbo 427whp 581wnm @ 1,0bar med kina turbo
Det går tydligen att backa en Paypal-transaktion åxå.
Så även om du får in pengarna på kontot, så kan de försvinna igen.
Precis som en bankbetalning egentligen.
Enkel regel: Hämtar man en vara, så betalar man kontant. Annars är det en blåsning.
Så även om du får in pengarna på kontot, så kan de försvinna igen.
Precis som en bankbetalning egentligen.
Enkel regel: Hämtar man en vara, så betalar man kontant. Annars är det en blåsning.
/Samuel R
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
- Kadett4wd
- Forumsberoende
har för mig det är kreditkort som förfalskats de betalar med..
När pengarna gått in på ditt konta drar de tillbaka dem omgående till deras egna konto.
Ett sätt att få loss pengar på andras kortnummer..
När pengarna gått in på ditt konta drar de tillbaka dem omgående till deras egna konto.
Ett sätt att få loss pengar på andras kortnummer..
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
säg åt han att dra åt helvete! samma kille som blåste mig på 16000kr! han har blåst sjukt många människor så han är en sån som ska ha ett skott i nacken! och de använder sig av *förfalskat* paypal mailadress det är alltså inte paypal du snackar med utan det är samma kille som förfalskat deras mail å så.
jag var dum nog att tro att det var paypal ja snacka me så därför de gick som de gick, fråga mig inte hur de gick till för ja vill inte prata om skiten, man känner sig sjukt korkad bara
jag var dum nog att tro att det var paypal ja snacka me så därför de gick som de gick, fråga mig inte hur de gick till för ja vill inte prata om skiten, man känner sig sjukt korkad bara
-
- För mycket laddtryck
ja exakt samma sms fick en kompis oxå när han hadde en skoter till salu. troligen samma
snubbe
snubbe
ride hard die free!!
Det är genom att man inte behöver någon stark bevisning för att påstå att man inte fått varan man skulle ha köpt eller att man inte överhuvudtaget personligen har gjort köpet, dvs. att någon annan lyckats komma in i ditt konto och köpa saker.Geronimo skrev:Ja, du gjorde rätt...fick en sådan angående min bil. Visar sig att dom på något sätt tar tillbaka pengarna sedan...fråga mig ej hur dom gör!
Jag loggade in med min hotmail på en dator som förmodligen inte var vidare säker, visade sig att jag hade samma lösenord på min paypal och det var på den vägen dom kom in och köpte en massa "bottar" till onlinespel via mitt konto. Jag blev av med 2000kr men dom hade jag tillbaka på mitt konto inom 2 veckor. Enda bevisningen jag blev tvungen hosta upp var att det faktiskt dragits pengar från mitt konto och att jag var den rättmätige ägaren till kontot.
Man vet aldrig, före man vet
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
- MB 4 ME
- Forumsberoende
jag har också vid flertalet gånger när jag ska sälja fordon fått liknande sms som du fått. Allt är bara en ren bluff. Jag har själv inte falllit dit, men nu när man ser att det är fler som fått liknande sms så inser man ju att allt e bara bluff.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
hahah samma idiot säkert som försökte köpa min e30 på detta sätt:p
Bmw 320 turbo
- Swedish_Blackadder
- För mycket laddtryck
fått 3 sådana på vårt ägg som är till salu.
har sagt ifrån på allvar mot dem.
Mitt svar:
"Let me clarify this issue. I said no Paypal or other pre payments, all business transactions are done here in Vara, Sweden with cash payment in our hands. No other options are given. All other paper transactions and so on, including transportation to closest shipping center are done from here.We request you have required a temporary road license for transport riding from here. The swedish license plate will NOT leave swedish territory soil. 14000 SEK is £1316 or $2153. No checks, no paypal, just plain cash.
We request that you will attend personally here for the business closure and sign all paper which are necessary for export.
You may this is very hard conditions but we has sadly enough been ripped off on a vintage car we exported to UK, but never saw any payment on as the buyer withdraw the paypal pre payment and we went without a nickel in payment for that car.
So this is just a precautions to get paid for the bike, so no rip off will occur."
Nissarna som håller så här har inget hos oss att hämta.
PS: det med veteranbilen är givetvis rent nys, skulle aldrig falla oss in att gå på sådant här. Bara att få idioten att tro att vi tror på honom...........
har sagt ifrån på allvar mot dem.
Mitt svar:
"Let me clarify this issue. I said no Paypal or other pre payments, all business transactions are done here in Vara, Sweden with cash payment in our hands. No other options are given. All other paper transactions and so on, including transportation to closest shipping center are done from here.We request you have required a temporary road license for transport riding from here. The swedish license plate will NOT leave swedish territory soil. 14000 SEK is £1316 or $2153. No checks, no paypal, just plain cash.
We request that you will attend personally here for the business closure and sign all paper which are necessary for export.
You may this is very hard conditions but we has sadly enough been ripped off on a vintage car we exported to UK, but never saw any payment on as the buyer withdraw the paypal pre payment and we went without a nickel in payment for that car.
So this is just a precautions to get paid for the bike, so no rip off will occur."
Nissarna som håller så här har inget hos oss att hämta.
PS: det med veteranbilen är givetvis rent nys, skulle aldrig falla oss in att gå på sådant här. Bara att få idioten att tro att vi tror på honom...........
Senast redigerad av Swedish_Blackadder den sön maj 29, 2011 10:04 am, redigerad totalt 1 gånger.
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....