triggerhjul rödblockare
Moderator: backeliten
triggerhjul rödblockare
Hej jag ska snickra ihop en volvo 16v 2.4liters rallycrossmotor och ska använda motec insprutning på denna men jag vill ha triggerhjulet monterat på svänghjulet och använda original hallgivare. Vet någon som skär ut så stora triggerhjul?.Ska använda det tunna svänghjulet är det tänkt.
Re: triggerhjul rödblockare
tja här finns ett http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_74 ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
audi a4
- Deztallica
- Forumsberoende
Timos Motor har ett lättat svänghjul för 240mm lamell med triggerpunkter för 1800kr tror jag det var.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Blir det fullt sekvensiellt?jonny h skrev:16v 2.4liters rallycrossmotor och ska använda motec insprutning på denna men jag vill ha triggerhjulet monterat på svänghjulet och använda original hallgivare.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
-
- För mycket laddtryck
ta trigger kransen från en automat.
för att köra fullt sekvensiellt behöver du en kam synk ocksåsuper7 skrev:Blir det fullt sekvensiellt?jonny h skrev:16v 2.4liters rallycrossmotor och ska använda motec insprutning på denna men jag vill ha triggerhjulet monterat på svänghjulet och använda original hallgivare.
Johannes wikström
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Fixat en firma som heter tibuc hade
. Dom tillverkar finfina prylar men kostar!.
Tanken är att stoppa dit en 240 fördelare i blocket och ta kamsignal där så det ska bli sekv.

Tanken är att stoppa dit en 240 fördelare i blocket och ta kamsignal där så det ska bli sekv.

Blir nog en frän motor
Vem skall mappa åt dig eller fixar du det själv?
//Nisse

Vem skall mappa åt dig eller fixar du det själv?
//Nisse
Det kanske blir gunnar (professorn) som mappar inget är bestämt än.

Då behöver jag inte skicka någon lämplig start mapp.....
Gunnar lånade Motec boxen av mig mig när han körde med den på
Porsche:n för några år sedan, så jag råkar ha några mappar han
kört med

//Nisse
Ps: Vars håller du till?