ska nog göra orings spår i toppen men har lie funderingar på själva oringarna. Har läst att det går bra att använda 1mm svetstråd men ska ändarna på ringarna bara ligga med ändarna tätt mot varandra? Eller ska man sätta en lien punkt med tigen så ändarna sitter i hop och putsa till det,
Men det borde ju finns färdiga ringar att köpa i koppar
om man skulle köra med 0,15 i uppstick blir det bra då om man använder originalpackningen
Senast redigerad av MACKE142 den sön maj 01, 2011 9:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Rostfri svetstråd bör man väl ta. Tror inte att man behöver smälta ihop ändarna, bara göra så tight man kan.
Ingen aning om det finns färdiga ringar i koppar, men vet att folk "brukar" köra med pianotråd.
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Känns som det inte är så smidigt att oringa i toppen då det inte finns något bra att centrera verktyget i? (beror ju på toppen, står inte vilken det handlar om man är det inte en 8v b230?)
Det går ju oringa blocket när det sitter i om man använder ett sånt där manuellt verktyg man vrider för hand.
Robin A
The 242 is no more..
subw000fer skrev:Känns som det inte är så smidigt att oringa i toppen då det inte finns något bra att centrera verktyget i? (beror ju på toppen, står inte vilken det handlar om man är det inte en 8v b230?)
Det går ju oringa blocket när det sitter i om man använder ett sånt där manuellt verktyg man vrider för hand.
det är en 8v 230
du har ju rätt i att det blir lite bökigare att centrera i toppen men det ska nog ändå gå bra
jo men det är ju det att få tag på ett sånt verktyg
Men vad ska du använda för verktyg till toppen? Du måste ju nästan sätta den i en fräs isf. Och det är nog inte smidigt/billigt att få det gjort?
Jo, inte alla som har.. men prova att söka lite, någon på det här forumet har haft en vet jag, kommer ihåg att det fanns någon bild på den
Sen kan man ju bygga en egen om man är lagd åt det hållet
Robin A
The 242 is no more..
subw000fer skrev:Men vad ska du använda för verktyg till toppen? Du måste ju nästan sätta den i en fräs isf. Och det är nog inte smidigt/billigt att få det gjort?
Jo, inte alla som har.. men prova att söka lite, någon på det här forumet har haft en vet jag, kommer ihåg att det fanns någon bild på den
Sen kan man ju bygga en egen om man är lagd åt det hållet
gör jag i toppen så sätter jag ju bara upp den i fräsen och bygger ett värktyg
det jag är orolig over men att om jag inte o-ringa toppen är ju att packningen kommer att ryka efter ett tag, kommer ladda lite över 1,5 bar