Hej har en funderingar över hur ja ska ställa in sprutet då ja ska köra med låg ohms spridare, Lucas 1260cc, kör med MS1/Extra format 029y3
spec:
All tests run with n-Heptane (0.6855g/mL) @ 20oC (+/-1oC), 3.0 Bar (+/-0.01 Bar) (43.5PSI) , 14VDC (+/-0.05VDC), peak/hold (4A/1A) driver. Engineering data specifies a flow ratio of apx. 1.078:1 when converting to gas thanks to this injector´s low frictional loss.
Specfications (using gasoline):
Static Flow Rate @ 43.5PSI / 300kPa: 111.1 lb/hr = 14 g/s = 1225 cc/min (+/-4%)
Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: 25.20 mg/pulse +/-4% @ 2.5ms PW @ 100Hz
Coil Resistance: 2.2 Ohms / Low Impedance / Low-Z
Spray pattern: 3-Prong Cone
Hittade detta nedan men den går bara varva till ca 5000 rpm då ja ställer in för låg ohm, så nu står den ställd för högohm och då verkar de funka men då hörde ja att man kunde bränna spridare/sprut. Det är för övrigt en b23 turbo med 530topp och k-kam.
Engine constans
Detta måste ställas in före du försöker starta motorn.
Om du kör med hög högohmiga spridare (högre än 10 ohm) så skall ställa in så här:
o PWM Time Threshold: 25.4
o PWM Current Limit (%): 100%
Om du kör med låg lågohmiga spridare (lägre än 4 ohm) så skall du ställa in så här:
o PWM Time Threshold: 1.0
o PWM Current Limit (%): 75% (om du har power flyback installerat så skall du sätta den på 30%)
Någon som har nån ide om de hela?:)
Funderingar kring ms1 v3 inställningar
Moderator: backeliten
Funderingar kring ms1 v3 inställningar
Har du PWM flyback installerat på kortet. Som sagt, kör inte med hög ohms inställning på låg ohms spridare. Mät spridarna om du är osäker.
Chevelle SS -65
Re: Funderingar kring ms1 v3 inställningar
2,2 ohm ska dom ligga på. Men va är de för fel då dom dör vid 5000rpm med lågohms inställningarna då?? Vet inte om de är instalerat, vars kan man enkelt kolla de?? Inte allt för insatt tyvärr, men läser för fullt för att lära mej mer, men har som fastnat med dehära nu.. ska ja sätta dit motstånd å köra med högohms inställningarna el vad??
- backeliten
- MS-Guru
- Inlägg: 938
- Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- Kontakt:
Re: Funderingar kring ms1 v3 inställningar
Har du ett grönt kort eller blått kort i ditt MS?
har du grönt har du mest troligen inte flybackkortet. Det sitter isf som ett separat kort.
Har du blått har du flybacken inbyggt på kortet från början.
Att köra lågohmigt med grönt kort (v2.2) utan flyback är inte att rekommendera.. Skaffa motstånd isf.
Blått går att köra, se till att ca 35-37% duty på PWM current limit.
Om du kör så måste du göra kondensator modden som står i klistrade tråden.
Men enklast är nog att prova med mostånd även där.
har du grönt har du mest troligen inte flybackkortet. Det sitter isf som ett separat kort.
Har du blått har du flybacken inbyggt på kortet från början.
Att köra lågohmigt med grönt kort (v2.2) utan flyback är inte att rekommendera.. Skaffa motstånd isf.
Blått går att köra, se till att ca 35-37% duty på PWM current limit.
Om du kör så måste du göra kondensator modden som står i klistrade tråden.
Men enklast är nog att prova med mostånd även där.
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
jonas.back(at)swetune.se
Re: Funderingar kring ms1 v3 inställningar
Har fixat motstånd så sätter in dom får se hur de går. Då är de bara köra på hög ohms inställningarna då ellerhur?
- backeliten
- MS-Guru
- Inlägg: 938
- Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- Kontakt:
Re: Funderingar kring ms1 v3 inställningar
jepp, precis! 

Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
jonas.back(at)swetune.se
Re: Funderingar kring ms1 v3 inställningar
Tack för hjälpen, lött dit motstånden och limmat fast dom på en kylplatta. Startat och fått mappa om lite för att få den att gå men verkar redan bättre, blir ut senare och mappa mer då man får tag i nån chafför:)