Lindboms Garage "V8 Volvo och garage bygge"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Re: Lindboms Garage "Biscayne 1960"

Inlägg av Lepsyl »

Har inte varit så aktiv med uppdaterandet här pga för slö för att ladda in bilder men eftersom jag upptäckt hur enkelt photobucket var så hoppas vi att det blir ändring på det :thumbright:
La ut en tråd om min 144 som jag tänkte stoppa v8 i men struntar i den tråden och lägger upp bilderna här istället tillsammans med alla andra projekt som jag och min pappa har.
Några kanske han se min förra tråd men lägger upp lite bilder igen.
När vi hämtade den.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Rosten som var i framvagnen, var lite i dom andra bärarmarna men den var värst.

Bild

Fixat rosten, dålig bild

Bild

Städat ur och spolat skuffen med högtryck för att få bort allt möggel.

Bild

Börjat rensa inredningen för att den lukta så unket och för att börja göra mer plats :hihi:

Bild

Motorn som ska i till en början, standard 350.

Bild

Lådan som ska i.

Bild

Lägger upp lite bilder på ett av pappas projekt också, en cheva 57a två dörrars stolpe som ska bli busbil och som för tillfället får en ny framvang från en 70-tals oldsmobile cutlass.

Hittade ingen bild innan han svetsat dit den men här är några av bygget av ramtassarna och styrningen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

En bild på våran gårdsplan med några av våra bilar. några få som inte är med :lol:

Bild

och en bild på en 242 -76a med b21et som jag köpte och besiktade och gav till min flickvän så hon skulle ha en riktigt bil att köra med :thumbright:

Bild

Ska försöka vara lite bättre med uppdateringar framöver :doh:
Användarvisningsbild
Victor Heinerud
För mycket laddtryck

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Victor Heinerud »

Nya projekt gillas! :thumbright:

/Victor
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Inlägg av Lepsyl »

Jag och pappa har meckat lite på gården nu i helgen, han har fixat med sin nya pickis inför bes och jag har fixat lite med min 960 och 144an.

Vi håller även på att röjja för att bygga ut vårat garage.

Lite bilder från helgen :wink:

Pappa meckar bromsar och fettar framvagnen.

Bild

Strålkastarna på 140in var väldigt dåliga i reflektorn så började montera ner fronten för att kolla om det gick att få lite snyggare.

Bild

Strålkastare innan

Bild

Penslat med biltemas "silverkrom", vart inte så bra men får se om dom säger något på bes men ska köpa nya senare. någon som vet var man kan köpa klarglas 7" insattser? typ golf?

Bild

Sen blandade jag till lite 2k vit färg och skulle pensla över lite tråkig rost men såklart kunde man inte hålla sig så det blev vita däcksidor också + svarta fälgar :hihi:

Bild

Bild

Bytte luftfilter på bruksbilen också, stort KN filter som jag hittade billigt i vintras. vart stor skillnad mot original, men då sag gamla filtret ut därefter också :doh:
Ska bygga en avskärmning senare.

Bild

Här är några bilder från baksidan på vårat hus där garaget kommer att byggas ut nu i sommar.

Bild

Flytt av kontainer som vi har bilgrejer i.

Bild

Nya porten kommer att vara där carporten är nu.

Bild
cheva_nova
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av cheva_nova »

Stiligt med vita däcksidor :D
GPD
Lite mer laddtryck

Inlägg av GPD »

Det var ingen dålig samling med granar i spegeln på den väl patinerade volvon =D

Trevliga projekt i övrigt, blir skoj att följa, ni verkar veta vad ni sysslar med!
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Inlägg av Lepsyl »

Kul med lite kommentarer :thumbright: Ska försöka ta lite mer bilder till nästa update :wink:
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Inlägg av Lepsyl »

Varit lite lat så har inte updaterat dom sista veckorna men ska försöka bli bättre :doh:

Men har iaf fått en del gjort på bilen. fixat handbromsen som kärvat fast. kollat och ställt inte lysena, satt på fälger med godkända däck :roll: gått igenom och smörjtupp bromsarna osv osv allt inför bes så imorn ska så bär det av för att besa den :thumbright:

Handbroms meck när garaget var upptaget.

Bild

Köpte nya fälger som förmodligen kommer sitta på bilen sen. MIM juventus 16x8.

Blir nog grymt när den är lägre sen, kanske får valsa skärmarna lite :hihi:

Bild

Bild

Bilen med besiktings fälgarna, volvo hydra 16"

Bild

Tröttnade på att behöve ta tång för att öppna huven så byggde ett litet handat och skruva på vajerna och polerade bara för att jag inte kunde hålla mig :P

Bild

Var på wärsta marknaden som var förra helgen och gjorde en del fynd också.

Strålkastare med det gamla välvda glaset, mycket snyggare än det platta.

Bild

Mellan modells grill i skapligt skick

Bild

Blockhugger headers helt nya för ynka 500kr, perfekt att började med när jag fått i motorn :D

Bild

Reflexramp till någon volvo turbo, vet inte vad jag ska ha den till men för 20kr helt ny så kunde jag inte låtabli :hihi:

Bild

164/264 bakljus som jag inte kommer använda men kunde inte låta bli att köpa endå.

Bild

En volvo original 240 vinge.

Bild

Vart en hel del vingar, alla volvo orignial :thumbright:

Bild

Var och köpte isdäck också med en kompis, en uppsättning var.

Bild

Min uppsättning.

Bild

Bilen hade fått ett nedslag på en glapp spindelled så fick ett tips av pappa att man kunde sätta i en fettnippel och sagt och gjort och med nytt fett var den super :P

Bild

Köpte också vad jag trodde var 2st breddade amazon fälgar som jag tänkte ha på min amazon men det visade sig vara volvos nya bultcirkel så jag bytte bort dom mot 4st likadana fälgar fast originalbredd och ett fint svart baksäte som kommer bli perfekt eftersom resten av inredningen ska bli svart.

Bild

Nu står bilen lastad för avfärd till bes imorn. kör den på lastbil för kunde inte ställapå bilen för inget försäkringsbolag som hade öppet idag + att man slipper ev problem med att bilen krånglar :hihi:

Bild

Var ute och sladde lite med min bruksbil häromdagen vilket slutade med att en slang till värmepaketet sprack så det kom glykol över hela grenröret men som tur var sprack den precis vid klämman så kunde bara skära av den och trycka på den igen :wink:

Bild

Bild

En bild på en krängningshämmare vi byggde på polarns bil för att sätta stopp på krängandet :hihi:

Bild
Geronimo
För mycket laddtryck

Inlägg av Geronimo »

mäktigt :thumbright:
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Inlägg av Lepsyl »

Tyvär vart det det ingen besiktning idag för att det var extremt mycket bilar på carspect. jag var där en kvart innan dom öppnade och endå var det så mycket folk. ringde dom och då sa dom att vid deras station i tyresö så köar folk från klockan ett på natten för att få komma in vid åtta sju timmar senare :shock:

Så det var lite tråkigt men ska försöka fåtag i en återbudstid eller åka och ställa mig ennu tidigare vid carspect imorn :P
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Inlägg av Lepsyl »

Nu är bilen besiktigad! :D

lyckades få en återbudstid vid 10:30 så det vara bara kasta in verktygen i bilen och åka iväg med flickvännen i följebil :hihi:

Förutom att bilen började tappa oljetryck så man fick varva 2500varv för att ha tryck så funkade allt bra, var lite taskiga avgasvärden och handbroms men han släppte igenom den :whistle:

Så nu kan slakten börja :twisted:
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck

Inlägg av Lepsyl »

Rivit ner bilen under dagen nu och gjort första testet av motorn :twisted:

På macken påväg till besiktningen.

Bild

Utanför besiktningen.

Bild

Bilen inkörd i garaget och huven avtagen för demontering :thumbright: .

Bild

B20in ur, formodligen sista b20in denna bil ser om den inte besiktigas om två år igen :hihi:

Bild

Nya motorn provisorikst ihopsatt med lådan för provmontering.

Bild

Tomt.

Bild

Första provmontering av åttan, ska kolla om jag har något mer passande tråg imorgon annars blir det till att bygga om så man får ner motorn. blir nog en del kapning i torpeden också.

Bild

Förövrigt så kollade jag b20in med en annan oljetrycksgivare och det visade sig att det inte var något fel i motorn utan bara en dålig givare :thumbright:
Alethe
För lite laddtryck

Re: Lindboms Garage "V8 Volvo och garage bygge"

Inlägg av Alethe »

Såg dina bakljus till 164/264! Är dem till salu? Behöver till min 164-75!?
Skriv svar