Hallå nu är det så att jag har en motor m20b25 som det sitter fel stakar i, det sitter 320 stakar i(130mm långa) då tänkte jag att det är ett bra tillfälle att slänga i en diesel vev så den har inhandlats.
bilen gick knappt inte alls med 130 stakarna med orginal vev och svarvade kolvar för att cylindertrycket blev för lågt (6.5 på alla cylindrar).
frågan är ju då kommer det att funka att köra med svarvade 325 kolvar, 130 stakar och diesel vev?
Kommer jag fortfarande ha för lågt komp?
Dieselvev och svarvade kolvar till m20
Dieselvev och svarvade kolvar till m20
Golf g60 Autorotor 

Re: Dieselvev och svarvade kolvar till m20
varför inte köra med 135mm m50 IV stakar. det ska gå bra utan att svarva kolvarna. varför svarva kolvarna?
e34 m50b28 turbo 427whp 581wnm @ 1,0bar med kina turbo
Re: Dieselvev och svarvade kolvar till m20
Jo för att kolvarna som sitter i nu är lite svarvade.
Golf g60 Autorotor 

Re: Dieselvev och svarvade kolvar till m20
okey. ska du köra med turbo eller sugis. rek fortfarande 135mm stakar och m50iv kolvar tillsammans med veven. du får du orginal komp ca 10. med mls 3,5 8,5komp perfekt för turbo
e34 m50b28 turbo 427whp 581wnm @ 1,0bar med kina turbo
Re: Dieselvev och svarvade kolvar till m20
du ska ha dieselvev 130mmstakar och osvarvade kolvar så får du lagom komp för turbo.
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com
Re: Dieselvev och svarvade kolvar till m20
blir inte kompen lite väl låg då. runt 6
e34 m50b28 turbo 427whp 581wnm @ 1,0bar med kina turbo