Luhr´s garage Overboostracing, Toppar toppar toppar
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
får ursäkta då detta blir OT, vart kan man köpa en ventilbåge som pallar med lite hårdare fjädrar?
köpte fjädrar av dej för nån vecka sedan och är mycket nöjd min gamla ventilbåge "skar" vid montering av första fjädern haha
köpte fjädrar av dej för nån vecka sedan och är mycket nöjd min gamla ventilbåge "skar" vid montering av första fjädern haha
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Kör med en vanlig Biltema. den längre modellen.
Funkar kanon faktiskt för priset den kostar.
Funkar kanon faktiskt för priset den kostar.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Då måste jag ha gjort jättefel. Jag provade med biltemas för överliggande kam, och jag kunde inte för mitt liv komprimera fjädrarna 0.1mm.
Nu visade sig fjädertrycket vara på tok för högt, kanske därför?
Nu visade sig fjädertrycket vara på tok för högt, kanske därför?
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
- Ort: Skepplanda
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Jag har en Facom båge, helgrym!
Bromsat 2150 motorn? nyfiken
Bromsat 2150 motorn? nyfiken
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Håller med Vesa, Facom bågen e grym! Jag har visserligen en hemmagjord "facom" båge klart bättre än andra jag provat.
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
det var Biltema bågen jag hade som klabba ihop men nu har jag byggt om den med lång mutter och M12 gängstång istället , blev bra mycket bättre och så kan man använda skruvdragaren till att skruva ihop skiten
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Jag har en biltema och kan komprimera dubbla fjädrar. Måste ha blivit blötjärn i deras prylar nu då.
Motorn blir bromsad på onsdag
Motorn blir bromsad på onsdag
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Jag använder pelarborrmaskinen för att trycka ihop fjädrarna.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Pelarborren är stark
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Noterat!
Fredde Holmgren skrev:Jag använder pelarborrmaskinen för att trycka ihop fjädrarna.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
använder också pelarborren,helt super ju.
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Nya delar i webshopen har tillkommit.
Lite smått och gott.
Fläns för vevhusventilation på volvo b230
Adapter mellan std tps och bosch 001 tps på vanliga volvo 740/940 spjällhus även 3" 16v spjäll
Framlampor modell dekaler för racefronten i dom flesta storlekar.
Kika in i webshopen!
http://overboostracing.se/foretag/webshop.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite smått och gott.
Fläns för vevhusventilation på volvo b230
Adapter mellan std tps och bosch 001 tps på vanliga volvo 740/940 spjällhus även 3" 16v spjäll
Framlampor modell dekaler för racefronten i dom flesta storlekar.
Kika in i webshopen!
http://overboostracing.se/foretag/webshop.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop premiär med rabatt till sävar
Har bromsat 2150 motorn nu. Blev ett sannslöst grymt resultat med våra billiga saker.
Motorn är en vanlig 2100cc motor alltså fattas ca 50cc.
Dock ett ombyggt b200block med vw kolvar
Toppen är en 530 som jag har lagt 46-35mm ventiler i.
Grymma flödesbalanser på låga lyft med dom special ventilerna med plattare tallrik jag har i några få uppsättningar.
Toppen har std tryckare och en kamaxel som lyfter 13,3mm
Toppen är inte flyttad på motorn.
Det sitter insug på som jag lagerhåller i kort utförande.
Dellorto 48or
Extraktorröret är okänt men ligger bra i diametrar. Längden verkar fungera bra då motorn varvade till 8000rpm utan några värre problem.
Kan berätta lite mer om toppen och insuget.
Toppen är byggd på det senare 530 ämnet.
Kanalerna är framtestade i oändligt många exemplar och topparna är grymmt svåra att få och flöda över 205cfm på 96mm cylinder med 46mm ventil.
Denna toppen flödar 207cfm på 92mm cylinder.
Men mitt insug på matchat och färdigt så flödar toppen faktiskt 210cfm på samma cylinder.
Första gången jag sett en ökning med insug monterat.
Men jag har ganska bra koll på varför flödet går upp med insuget på.
Nu till bänken och effketen.
Bänken vi kör i ligger och stramar 20% på effekten. Eller närmare bestämt 19%
Bänken är jämförd med en annan bänk som visar mer verkliga hästar.
Dock så har det bromsats oändligt med rally och rallycross bilar i bänken som den är nu så det vore dumt att kalibrera om den nu.
Det finns massor med kurvor att jämföra med och alla tidigare bromsningar finns för att utvärdera motorändringar.
Så effekten som kommer i bänken får man räkna upp en aning.
Motorn gav i denna bänken 190hk och 220nm.
200nm mellan 4500-6500rpm och håller i till 180hk på 7800rpm.
Omräknat så ligger motorn på 226,1hk vilket skulle matcha sanningen mer.
Vi tunade och justerade hej villt igår och det var riktigt jädra intressant att försöka trolla fram effekt.
Är nöjd med förbränningshastigheten i förbränningsrummet med då vi låg på 33-34grader tändning, där gav den mest effekt.
Svarade med sämre resultat upp emot 36grader.
Skall lägga upp bromspapper och en liten film under dagen här
Insugen kan ni se i webshopen men ventilerna ligger inte med där än.
Är ni intresserade av att veta vad för ventiler det är är ni välkomna att höra av er.
Motorn är en vanlig 2100cc motor alltså fattas ca 50cc.
Dock ett ombyggt b200block med vw kolvar
Toppen är en 530 som jag har lagt 46-35mm ventiler i.
Grymma flödesbalanser på låga lyft med dom special ventilerna med plattare tallrik jag har i några få uppsättningar.
Toppen har std tryckare och en kamaxel som lyfter 13,3mm
Toppen är inte flyttad på motorn.
Det sitter insug på som jag lagerhåller i kort utförande.
Dellorto 48or
Extraktorröret är okänt men ligger bra i diametrar. Längden verkar fungera bra då motorn varvade till 8000rpm utan några värre problem.
Kan berätta lite mer om toppen och insuget.
Toppen är byggd på det senare 530 ämnet.
Kanalerna är framtestade i oändligt många exemplar och topparna är grymmt svåra att få och flöda över 205cfm på 96mm cylinder med 46mm ventil.
Denna toppen flödar 207cfm på 92mm cylinder.
Men mitt insug på matchat och färdigt så flödar toppen faktiskt 210cfm på samma cylinder.
Första gången jag sett en ökning med insug monterat.
Men jag har ganska bra koll på varför flödet går upp med insuget på.
Nu till bänken och effketen.
Bänken vi kör i ligger och stramar 20% på effekten. Eller närmare bestämt 19%
Bänken är jämförd med en annan bänk som visar mer verkliga hästar.
Dock så har det bromsats oändligt med rally och rallycross bilar i bänken som den är nu så det vore dumt att kalibrera om den nu.
Det finns massor med kurvor att jämföra med och alla tidigare bromsningar finns för att utvärdera motorändringar.
Så effekten som kommer i bänken får man räkna upp en aning.
Motorn gav i denna bänken 190hk och 220nm.
200nm mellan 4500-6500rpm och håller i till 180hk på 7800rpm.
Omräknat så ligger motorn på 226,1hk vilket skulle matcha sanningen mer.
Vi tunade och justerade hej villt igår och det var riktigt jädra intressant att försöka trolla fram effekt.
Är nöjd med förbränningshastigheten i förbränningsrummet med då vi låg på 33-34grader tändning, där gav den mest effekt.
Svarade med sämre resultat upp emot 36grader.
Skall lägga upp bromspapper och en liten film under dagen här
Insugen kan ni se i webshopen men ventilerna ligger inte med där än.
Är ni intresserade av att veta vad för ventiler det är är ni välkomna att höra av er.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop , Bromsat 2150
Du har inga kort på hur du utformade insugs-kanalen ?.. vore kul att se
S
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Luhr´s garage,Webshop , Bromsat 2150
motorbänk eller rullande landsväg? vilka bänkar gämför ni mot?
jobbigt och konstig att köra med okalibrerade bromsbänkar? svårt att gämföra mot annat. men samtidigt så hittar man ju hk och så och det är ju viktigast för kunden. jag är annars lite skeptisk till effekt hysterin i vissa bänkar som inte har med värkliggheten att göra och som gör att andra kanske mer seriösa bänkar måste få en omräknings % för att va gämförbara.
jobbigt och konstig att köra med okalibrerade bromsbänkar? svårt att gämföra mot annat. men samtidigt så hittar man ju hk och så och det är ju viktigast för kunden. jag är annars lite skeptisk till effekt hysterin i vissa bänkar som inte har med värkliggheten att göra och som gör att andra kanske mer seriösa bänkar måste få en omräknings % för att va gämförbara.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/