Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Kan tänka mig att man har en fram och en bak, två bultade ihop gör ju bara det stummare. beter ju sig som en väldigt tjock hardy. :roll:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av robban »

Har du en fram och en bak får du dubbla vridslaglängden och får bort de värsta momentpikarna som dödar allt i drivlinan.
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

då hajjar jag. funkar bara på en med deladbakvagn då kardanen ite rör på sig uåå och ner.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

lådan nästan svetsad nu :wink: sugen att få ihop bilen. någon som har en 750 e32 klump att sälja?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

härligt :)
du lär ju ut å mosa lite snart igen ju !
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

åker du med hx60in?:)
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

ogge skrev:åker du med hx60in?:)
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
Yes hx60in sitter kvar, är faktiskt nöjd med den. fick svarva en egen fläns, hittade ingen som passade. V-bandsklämman hittade jag inte heller, tog en som var något större, kortade av den och svetsa ihop.

Kolla på Scania, tror hx60 sitter i någon lastbil men jag ides inte forska i det :wink:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

haha okej. har ingen lust att göra det jag heller :P
får vel ställa mig å veva fram en ja med då :(
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

Lite grejer har nu hänt iallafall..

Lådan ihopsvetsad:

Bild

Bild

Testat med koppling och svänghjul i de läget som det kommer att sitta:

Bild

Samtliga lamellcentrum omsvetsade:

Bild


Får kardan och spakställ imorgon, så efter lite modifieringar kan man nog testköra lite :thumbright:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

ogge skrev:haha okej. har ingen lust att göra det jag heller :P
får vel ställa mig å veva fram en ja med då :(
Jo, det är nog lättast, hittar man en fläns på scania kanske den sitter ihop med avgasbromsen :wink: fast det är nog ingen som provat, kanske man får fina bromsar då.. :hihi:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
beaver6
Forumsberoende
Inlägg: 1668
Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:29 pm
Ort: Gällivare/Malmberget

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av beaver6 »

Ser ju helt kanon ut, nu är det nära :thumbright:
Christian Hörning / 0730438298




Hörnings svets och fordonsreparationer
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av ogge »

kanske kan använda den som cotout spjäll till avgaset med om man e klurig .haha ;)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av r.ivars »

kul att det verkar ha hjälpt lite med mina dikeskörningar under inpassningen.

tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.

det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.

ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring ;) ;)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Henrik Braun »

Härligt med pulver =)

Är nyfiken på registret i den, har du någon effektkurva du kan ladda upp?

Hur stor är din HX60 ut?

Åker själv med HX60 fast på en 3.6 motor så det är ju skoj att se hur det skiljer. Dom är inte helt värdelöa, holset klumparna=)
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Stoffe_Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
Ort: Gällivare

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Inlägg av Stoffe_Turbo »

r.ivars skrev:kul att det verkar ha hjälpt lite med mina dikeskörningar under inpassningen.

tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.

det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.

ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring ;) ;)
Jo har läst din tråd och satt två pilotlager i min också, även en hylsa på pilotaxeln med ett spel på ca 1mm, då kan ju lagret omöjligt kliva ur. Även limmat lagrena..

Hör av mig om lådan ger sig så löser vi det med reservdelar! Hur verkar dessa hålla i övrigt? mvh
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar