
Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Kan tänka mig att man har en fram och en bak, två bultade ihop gör ju bara det stummare. beter ju sig som en väldigt tjock hardy. 

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Har du en fram och en bak får du dubbla vridslaglängden och får bort de värsta momentpikarna som dödar allt i drivlinan.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
då hajjar jag. funkar bara på en med deladbakvagn då kardanen ite rör på sig uåå och ner.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
lådan nästan svetsad nu
sugen att få ihop bilen. någon som har en 750 e32 klump att sälja?

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
härligt 
du lär ju ut å mosa lite snart igen ju !

du lär ju ut å mosa lite snart igen ju !
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
åker du med hx60in?:)
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Yes hx60in sitter kvar, är faktiskt nöjd med den. fick svarva en egen fläns, hittade ingen som passade. V-bandsklämman hittade jag inte heller, tog en som var något större, kortade av den och svetsa ihop.ogge skrev:åker du med hx60in?:)
får man fråga var du hittade downpipeflänsen till denna. behöver en till min för att kunna starta den!
Kolla på Scania, tror hx60 sitter i någon lastbil men jag ides inte forska i det

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
haha okej. har ingen lust att göra det jag heller 
får vel ställa mig å veva fram en ja med då

får vel ställa mig å veva fram en ja med då

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Lite grejer har nu hänt iallafall..
Lådan ihopsvetsad:


Testat med koppling och svänghjul i de läget som det kommer att sitta:

Samtliga lamellcentrum omsvetsade:

Får kardan och spakställ imorgon, så efter lite modifieringar kan man nog testköra lite
Lådan ihopsvetsad:


Testat med koppling och svänghjul i de läget som det kommer att sitta:

Samtliga lamellcentrum omsvetsade:

Får kardan och spakställ imorgon, så efter lite modifieringar kan man nog testköra lite

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Jo, det är nog lättast, hittar man en fläns på scania kanske den sitter ihop med avgasbromsenogge skrev:haha okej. har ingen lust att göra det jag heller
får vel ställa mig å veva fram en ja med då


http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Ser ju helt kanon ut, nu är det nära 

Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Hörnings svets och fordonsreparationer
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
kanske kan använda den som cotout spjäll till avgaset med om man e klurig .haha 

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
kul att det verkar ha hjälpt lite med mina dikeskörningar under inpassningen.
tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.
det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.
ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring

tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.
det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.
ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring


http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Härligt med pulver =)
Är nyfiken på registret i den, har du någon effektkurva du kan ladda upp?
Hur stor är din HX60 ut?
Åker själv med HX60 fast på en 3.6 motor så det är ju skoj att se hur det skiljer. Dom är inte helt värdelöa, holset klumparna=)
Är nyfiken på registret i den, har du någon effektkurva du kan ladda upp?
Hur stor är din HX60 ut?
Åker själv med HX60 fast på en 3.6 motor så det är ju skoj att se hur det skiljer. Dom är inte helt värdelöa, holset klumparna=)
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
Jo har läst din tråd och satt två pilotlager i min också, även en hylsa på pilotaxeln med ett spel på ca 1mm, då kan ju lagret omöjligt kliva ur. Även limmat lagrena..r.ivars skrev:kul att det verkar ha hjälpt lite med mina dikeskörningar under inpassningen.
tips är att klämma i 2st pilotlager i veven och använda cylindrisk fastsättning så de inte kliver ur. fungerar på m50 vevar iallafall.
det första jag gjorde sen med min låda var att krasha 2ans syncring för det inte kopplade ur. så var noga med det för syncringarna är visst pisskänsliga i de här lådorna.
ps. hör gärna av dig ifall du M5-SPRÄNGER den här lådan, då vill jag ha din 2ans syncring![]()
Hör av mig om lådan ger sig så löser vi det med reservdelar! Hur verkar dessa hålla i övrigt? mvh
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;