kamvalg/justering kam til 2,6 turbo
saken er slik.
har fått tak i en b23 som er stroket til 2,6l, er i hovedsak en sugemotor, men jeg skal montere turbo på denne så jeg må bytte til kraftigere råder og senke komp litt.
toppen som står på denne motor`n er en 531 som er portet litt og montert 46mm innsugsventiler og 38mm eksosventiler. har ikke demontert toppen enda så veit ikke resten av info på den.
å nå lurer jeg på hvilken kam som kan egne seg til noe slik, når den vart kjørt som sugemotor så sto det enten en vx eller vx3 kam i den, er litt usikker, men denne kammen følger ikke med.
tenkte eventuelt å bruke en k-kam som jeg har liggende, men denne må jo forskyves ved turbo bruk, eventuelt justere den inn med måleur. hvordan går man eventuelt fram for å justere den med måleur. et annet sp er, jeg kjører med lh 2,4 å dær ligger turtallsperra på 6000rpm å hvordan blir det med k-kam i forhold til max turtallet. har også en a-kam tilgjengelig som jeg bruker no.
k-kam er vell også best egnet ved bruk av større turbo. planen var å kjøre med en kkk24, men har også en kina t03/t04 ligganes.
hær e foresten en film av når motorn sto i en 240. som sakt 2,6 sugis
http://www.youtube.com/watch?v=vBCUa...&feature=feedf" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh kent roger barstad
kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo
-
- Forumsberoende
Re: kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo
två stk kkk24 blir bra på en sånn motor. men inte 1..
Skaffa en riktig kam istellet för volvo kammorna. Jens på forumet har lite kammar. + många fler.
Skaffa en riktig kam istellet för volvo kammorna. Jens på forumet har lite kammar. + många fler.
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
Re: kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo
hadde planer om å bruke mest mulig av deller som jeg har liggende siden jeg ikke er laget av penger.
ulempen min er jo som sakt at jeg kjører med lh 2,4jetronic, å framtidsplanen er å skaffe meg enten MS eller VEMS.
denne motoren skal foreløpig ikke levere 500hk som alle har, skal i første omgang få den turbokonvertert å så får vi sjå om det går å hente effekt mellom 250-300hk, hvis lh 2,4 jetronicken min vill være med på leken.
ulempen min er jo som sakt at jeg kjører med lh 2,4jetronic, å framtidsplanen er å skaffe meg enten MS eller VEMS.
denne motoren skal foreløpig ikke levere 500hk som alle har, skal i første omgang få den turbokonvertert å så får vi sjå om det går å hente effekt mellom 250-300hk, hvis lh 2,4 jetronicken min vill være med på leken.