"300HK oppsett" 940 Turbo
"300HK oppsett" 940 Turbo
Hallo!
Har en 1998mod 940 turbo som jeg tenkte og kjøre på et "300hk oppsett" på, og lurer på om dere har mulighet til og titte på og gi noen tips til oppsettet!
*3" LMM fra 960: (Passer denne: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ ... 960-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; ("960, alla med luftmassemätare med Boschnr: 0280213012")
*Steg 2chip til bensin og tennings hjerne: http://www.turbotrimming.no/index.php?cid=26" onclick="window.open(this.href);return false;
*Turbo: (evt. er det noen andre kina turboer som vil passe oppsettet bedre?) http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
*Lett portet/match portet org. 940 turbo grenrør med varmebandasje
*3" JT eksos med 2stk lydempere
*Dyser/spridare hvilke anbefaler dere? Jeg vil ha noen som passer rett på med orginal formotstand og orginalt bensin trykk/orginal BTR
*Orginal IC foreløpig
*Orginal kam (skal byttes etterhvert hvilken anbefler dere?)
*Orginal 530 topp (skal senere byttes til en portet 531 topp)
Kan jeg bruke de orginale 2,5" trykkrørene og IC selv om jeg skal kjøre med 3" LMM?
Er det noe jeg har glemt eller noe som ikke vil "passe" sammen?
Mvh
Har en 1998mod 940 turbo som jeg tenkte og kjøre på et "300hk oppsett" på, og lurer på om dere har mulighet til og titte på og gi noen tips til oppsettet!
*3" LMM fra 960: (Passer denne: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ ... 960-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; ("960, alla med luftmassemätare med Boschnr: 0280213012")
*Steg 2chip til bensin og tennings hjerne: http://www.turbotrimming.no/index.php?cid=26" onclick="window.open(this.href);return false;
*Turbo: (evt. er det noen andre kina turboer som vil passe oppsettet bedre?) http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
*Lett portet/match portet org. 940 turbo grenrør med varmebandasje
*3" JT eksos med 2stk lydempere
*Dyser/spridare hvilke anbefaler dere? Jeg vil ha noen som passer rett på med orginal formotstand og orginalt bensin trykk/orginal BTR
*Orginal IC foreløpig
*Orginal kam (skal byttes etterhvert hvilken anbefler dere?)
*Orginal 530 topp (skal senere byttes til en portet 531 topp)
Kan jeg bruke de orginale 2,5" trykkrørene og IC selv om jeg skal kjøre med 3" LMM?
Er det noe jeg har glemt eller noe som ikke vil "passe" sammen?
Mvh
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Byte av ic kan kanske vara att rekommendera, känns som att det blir ganska varmt ändå i original. finns ju smidigt och billigt att få tag i bättre. Bara att få lite kallare luft in i motorn är ju ett plus 

-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Kasta kkk24 skitet och skaffa en större turbo.. kommer at döda sugmotor effekten rejelt..
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Aha ja...
Så den vil få et sent ladetrykk med den turboen der pga. mye baktrykk på lave turtall?
Har og hørt at kkk k24 turbo fra S60R skal være veldig bra for et slikt oppsett? Noen som vet åssen denne vil fungere?
Så den vil få et sent ladetrykk med den turboen der pga. mye baktrykk på lave turtall?
Har og hørt at kkk k24 turbo fra S60R skal være veldig bra for et slikt oppsett? Noen som vet åssen denne vil fungere?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Sikkert lest på vccn hvor du også har spurt om det samme?
det er ingen bra turbo for et slikt oppsett... turboen har forliten turbin for en 2.6liters rødblokk...

det er ingen bra turbo for et slikt oppsett... turboen har forliten turbin for en 2.6liters rødblokk...
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Er ikke sikker på om jeg spurte om det på vccn, men har lest endel om det bla. der!
Men for liten turbin sier du? Går du opp i størelse der så vil det vel gå på bekosting av senere ladetrykk? Er som sakt ute etter tidelig ladetrykk, som heller får gå litt på bekosting av topphester, dette er en "hverdags/bruksbil" som jeg kanskje kommer til og ta noen runder på bane med en sjelden gang.
PS: det er foresten en 2,3l vanelig b230fk rødblokk det er snakk om
Men for liten turbin sier du? Går du opp i størelse der så vil det vel gå på bekosting av senere ladetrykk? Er som sakt ute etter tidelig ladetrykk, som heller får gå litt på bekosting av topphester, dette er en "hverdags/bruksbil" som jeg kanskje kommer til og ta noen runder på bane med en sjelden gang.
PS: det er foresten en 2,3l vanelig b230fk rødblokk det er snakk om
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
borg warner s200g turbo, 50 in / 56 ut
enem v16 kamaxel
portat 940 grenrör
465cc R-spridare
bränslechip
3" eksos uten kisemise.
med 1.5 bar så är du över 300 hk å har en sinnesjuk respons! typ 2 bar innan 3000rpm om du vill.
ruggigt bra med vridmoment också
enem v16 kamaxel
portat 940 grenrör
465cc R-spridare
bränslechip
3" eksos uten kisemise.
med 1.5 bar så är du över 300 hk å har en sinnesjuk respons! typ 2 bar innan 3000rpm om du vill.
ruggigt bra med vridmoment också

Jens Hedlund.
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Aha.. takker! 
Vil motrykk og surge bli noe problem med et slikt oppsett?

Vil motrykk og surge bli noe problem med et slikt oppsett?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
nei... les mer på vccn så hadde du sluppet å laget enda en ny tråd her om noe det står enormt mye om der......
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Jeg tror Racer bli forvekslet med meg. Jeg holder på med 2,6l rødblokk prosjekt.
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
inga problem med surge...Racer skrev:Aha.. takker!
Vil motrykk og surge bli noe problem med et slikt oppsett?
mottryck blir de ju såklart men dom lirar riktigt bra å tvekar inte som med tex mitsubishi 19t
Jens Hedlund.
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Har prøvd og søkt endel der, men finner ikke noe relevant ang. valg av turbo der!Kristoffer Helle skrev:nei... les mer på vccn så hadde du sluppet å laget enda en ny tråd her om noe det står enormt mye om der......
Men har du en link så hadde jeg vert takknemelig for det! (synes søkefunksjonene på diverse forumer er dårlig, med få treff)
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Xuri skrev:inga problem med surge...Racer skrev:Aha.. takker!
Vil motrykk og surge bli noe problem med et slikt oppsett?
mottryck blir de ju såklart men dom lirar riktigt bra å tvekar inte som med tex mitsubishi 19t
Takk for god hjelp Xuri! Blir nok muligens en slik Borg Warner turbo på meg, fant noen "over dammen" men med feil størelse, men skal sende noen mailer og forhøre meg litt om de kan skaffe i den størelsen som du anbefaler!

Er det foresten noen som vet hvilken nummer den "riktige" 3" LMM skal ha? Er det 012 til slutt?
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
den borg warnern som har 54/56mm in/ut funkar också.
Jag kör själv med 50/56 in /ut på min 230fk nu å de lirar klockrent.
sinnesjuk respons. 1.8 bar vid 28-2900rpm.
Jag kör själv med 50/56 in /ut på min 230fk nu å de lirar klockrent.
sinnesjuk respons. 1.8 bar vid 28-2900rpm.
Jens Hedlund.
Re: "300HK oppsett" 940 Turbo
Virker som den typen turbo jeg er ute etter! 
Hva tror du om denne? --> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BORG-WAR ... 588c67a5ff" onclick="window.open(this.href);return false;

Hva tror du om denne? --> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BORG-WAR ... 588c67a5ff" onclick="window.open(this.href);return false;