Hej. LT35 buss som är orkeslös. Turbodiesel.
På med laddtrycksmätare från kompressorhuset och den gav knappt två hekto.
Kan börja med, hur vanligt är det att wastegaten är trasig på sådant vis att wastegateluckan inte stänger?
Eller har det någonsin hänt att wastegateluckan går sönder i sig?
*Provtryckt från turbo till insug, inga läckage.
*Bytte vacuumslangar vid turbo, magnetventil & wg för säkerhets skull.
*Provkört utan slang till wastegateklockan, inget laddtryck.
*Provtryckt wastegateklockan och den rör sig och beter sig normalt och den sitter på.
*Nollat datorer / lyft av batteriet.
*Turbon snurrar obehindrat och utan glapp.
*Verkar inte vara stopp i avgassystemet (mao. det flåsar på).
Idéer?
VW LT35 utan laddtryck.
- Deztallica
- Forumsberoende
VW LT35 utan laddtryck.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Re: VW LT35 utan laddtryck.
Var samma problem med firmans buss (ca 10 år), i vårat fall hade vacuumslangarna vid enheten upptill i motorrummet vikt ihop sig.
Jag rätade ut dem, sen gick bussen som den skulle igen. Men slangarna hade du ju bytt...?
Jag rätade ut dem, sen gick bussen som den skulle igen. Men slangarna hade du ju bytt...?
- Deztallica
- Forumsberoende
Några. Men de andra har jag kollat efter hål och blåst i och sett att det inte är stopp. Kopplade även kompressorhuset direkt till wastegateklockan och det hjälpte inte.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- Lite mer laddtryck
Har du kollat felkoder mm,
Jag har en caddy tdi 01a och på den så fick jag alla möjliga problem, glappkontakt= ergade kontakter lite överallt men vid styrboxen var det mkt dåligt så det fixades, om din bil är nyare så kan du kanske ha problem med relä 109 om du har en som är svart så byt den till en grå för den svarta har en tendens att lossa i lödningar mm,
Du kan ha problem med N75 ventilen det är vanligt.
Har du ic? På min så hade laddtryckssensorn blivit igenklabbad av olja det räckte mede att blåsa rent den.
Jag har en caddy tdi 01a och på den så fick jag alla möjliga problem, glappkontakt= ergade kontakter lite överallt men vid styrboxen var det mkt dåligt så det fixades, om din bil är nyare så kan du kanske ha problem med relä 109 om du har en som är svart så byt den till en grå för den svarta har en tendens att lossa i lödningar mm,
Du kan ha problem med N75 ventilen det är vanligt.
Har du ic? På min så hade laddtryckssensorn blivit igenklabbad av olja det räckte mede att blåsa rent den.
- Deztallica
- Forumsberoende
Tack, det ska jag prova. Det är runt -00 årsmodell tror jag. Den har intercooler.
Hur tittar man felkoder på en så ny bil?
MVH
Hur tittar man felkoder på en så ny bil?
MVH
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- Lite mer laddtryck
Du har ODB2 och det är vag.com eller vcds som gäller du kan åka till en verkstad som servar vw dom har dator och rätt kabel det kan väl kosta en 500kr att läsa av eller så köper du en vetekrans lagom till kaffet,
Du får skriva av felkoderna och där står det vad som felar jag har själv haft problem med min caddy tdi och läst av en massa gånger men min lillebror har köpt vcds ca 2600kr.
Du får skriva av felkoderna och där står det vad som felar jag har själv haft problem med min caddy tdi och läst av en massa gånger men min lillebror har köpt vcds ca 2600kr.