BMW E24 -77 "The Folkspinningbil"
Re: BMW E24 -77 "The Folkspinningbil"
Mattias - Har du någon tråd med din E3:a!? eller är du bara på "mental-förberedelse-stadiet"
Alfa Danne - coolt tycke först att du hette "Alfa Hanne"... Jag har oxå en Alfa 116 modell (Grand Prix från 85) som står med en bränd kolv,
och varför inte göra som du! hänga dit en kompressor 160 hk suger varför inte blåsa in ett par till... har du någon tråd!? Nu tror jag ju inte att det bli i år i.o.f.s men men.
Alfa Danne - coolt tycke först att du hette "Alfa Hanne"... Jag har oxå en Alfa 116 modell (Grand Prix från 85) som står med en bränd kolv,
och varför inte göra som du! hänga dit en kompressor 160 hk suger varför inte blåsa in ett par till... har du någon tråd!? Nu tror jag ju inte att det bli i år i.o.f.s men men.
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
E3an har jag lite bilder på i min tråd här : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 0&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
För att köra med den i sommar så kommer lite uppdateringar då jag ska dit med nya bakvagns-konceptet som blir en blandning av E3 och E34 M5.
Jag tror E24 lider av rost på lite samma ställen, min E3 har klarat sig rätt bra trots dubbelplåt på fel ställen..
För att köra med den i sommar så kommer lite uppdateringar då jag ska dit med nya bakvagns-konceptet som blir en blandning av E3 och E34 M5.
Jag tror E24 lider av rost på lite samma ställen, min E3 har klarat sig rätt bra trots dubbelplåt på fel ställen..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- alfa danne
- Ganska mycket laddtryck
Jo jag har en på ett annat forum http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=24008&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ALFA ROMEO 75 3.0 KOMPRESSOR
Ford F350 6.0 superduty
Ford F350 6.0 superduty
Mattias- Jo rost ja.. slarvers gubbarna på Karmann har ju kännsla för form men det finns mer att önska ang kvalitè, men nu har jag inte så många cm² rost kavar.
Så äntligen kan man lägga focus på det balla med att bygga racerbil...
Är det någon som vet hur länge som karmann byggde dessa bilar!?
Så äntligen kan man lägga focus på det balla med att bygga racerbil...
Är det någon som vet hur länge som karmann byggde dessa bilar!?
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
- Spiidfriik
- För mycket laddtryck
Citat från http://www.bigcoupe.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :
"Initially the bodies were based on the E-12 5-series platform, the earliest being built at the Karman factory and shipped by train to BMW for assembly. This quickly became a problem and by 1977 everything was done in Munich".
Även:
"A high-end two-door luxury sports coupe dubbed the 'Bavarian Ferrari,' the 6-series is considered by many to be the most aesthetically pleasing BMW of all time. Just 86,219 units were built between November 1975 and April 1989. About half of those came to the United States".
"Initially the bodies were based on the E-12 5-series platform, the earliest being built at the Karman factory and shipped by train to BMW for assembly. This quickly became a problem and by 1977 everything was done in Munich".
Även:
"A high-end two-door luxury sports coupe dubbed the 'Bavarian Ferrari,' the 6-series is considered by many to be the most aesthetically pleasing BMW of all time. Just 86,219 units were built between November 1975 and April 1989. About half of those came to the United States".
Nissan Skyline GT-R (R33) -95
Toyota Supra Turbo (MA70) -89
Eagle Talon TSi AWD (G1B) -92
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
Man tackar Spiidfriik..
Då är förmodligen min kärra en av de sista!?
Då är förmodligen min kärra en av de sista!?
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
- Daniel-635
- Forumsberoende
Karmann bilarna lär ha haft stora problem med vatten läckage, men man kunde även se på min att i stort sett samtliga rostskador berodde på att de rostat inifrån.
Min 635a är en tidig bil från "andra generationen" baserad på e28 5-Serien och troligen vart de senare bilarna bättre.
Min 635a är en tidig bil från "andra generationen" baserad på e28 5-Serien och troligen vart de senare bilarna bättre.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Japp Daniel det stämmer, men snart är min bil "en läcker" i stället för en som läcker!
I mitt fall verkar det som om tackluckan är/va värsta stället.. med den skiten ligger i skrotlådan nu, kommer bara att använda själva luckplåten med någon
slags friskluftsventil.
I mitt fall verkar det som om tackluckan är/va värsta stället.. med den skiten ligger i skrotlådan nu, kommer bara att använda själva luckplåten med någon
slags friskluftsventil.
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
Provmontering av spisen, vilket flax den fick plats... Faktum är att tack vare de 20cm:s bakflytt så fixar jag att ensam få i och ur motor o låda i ett.

Va är det en S14B36!? Får jag lov till en dans - framför maskinen alltså!? Nu finns det plats för både det ena och de andra i motorrummet-
Ett gäng rör, slangar och kylare, vad ska jag hitta på mer?

Va är det en S14B36!? Får jag lov till en dans - framför maskinen alltså!? Nu finns det plats för både det ena och de andra i motorrummet-
Ett gäng rör, slangar och kylare, vad ska jag hitta på mer?
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
Så här ser det ut i från hytten, men biltemas j...la karosseri-shit stelnar/torkar det över huvud taget!? klockan går jag vill få på färg...

oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Helvete vilket tempo du håller, Ser ut som din E24a lider av samma rost som min gjorde.
Grymt jobbat.
//Niclas
Grymt jobbat.
//Niclas
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Jo - jag jobbar 75% a 10h pass = 3 dagar i veckan, mycke ledigt blire, och sen börja jag riva i skiten i höstas har haft hela denna lååånga vinter på mig att planera, fantisera och framförallt för mental förberedelse.. KALLGARAGE say no more! Har sammlat på mig de flästa delarna under vintern så nu är det bara att "hänga dit dom". Så i April tog det fart och är fortfarande ball, får se hur länge det håller i sig.
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77
- Spiidfriik
- För mycket laddtryck
Hoppas du har rätt! Min är en -87. Har inte rotat runt nåt alls. Vill inte veta förrän jag börjar med den. M60.Daniel-635 skrev:Karmann bilarna lär ha haft stora problem med vatten läckage, men man kunde även se på min att i stort sett samtliga rostskador berodde på att de rostat inifrån.
Nissan Skyline GT-R (R33) -95
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
- Daniel-635
- Forumsberoende
Ja Biltemas karosseri "shit" torkar, men det går ungefär lika snabbt som det byter månad i almanackanPolle skrev:Så här ser det ut i från hytten, men biltemas j...la karosseri-shit stelnar/torkar det över huvud taget!? klockan går jag vill få på färg...

Ser ut som att herrn har gjort ett säkert val av motor, kan ju liksom inte gå fel

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Ja Daniel Shit ska shit ha..
Ang motor så verkar det som det är alldeles för många som inte hajar vilken super maskin de är, och nu snart är det 20 år sen den sista 3,6:an lämnade M-Sport fabriken. Det är lite ball att se montörens signeringar av motorn/detaljerna... det lär nog inte komma tillbaka till BMV att bilarna "handbyggs"... Det kan gå fel om man är klantig som jag, och måste få tag i nya kolvringar men hittar inga!?
Spana in E34 M5 filmen... http://www.reveuro.com/buyers_guide/bmw/mcars/m5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ang motor så verkar det som det är alldeles för många som inte hajar vilken super maskin de är, och nu snart är det 20 år sen den sista 3,6:an lämnade M-Sport fabriken. Det är lite ball att se montörens signeringar av motorn/detaljerna... det lär nog inte komma tillbaka till BMV att bilarna "handbyggs"... Det kan gå fel om man är klantig som jag, och måste få tag i nya kolvringar men hittar inga!?
Spana in E34 M5 filmen... http://www.reveuro.com/buyers_guide/bmw/mcars/m5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oo=00=oo
E24 -77
E24 -77