Plenum och annat grenrör på bilprovningen???

Tjata om vad som helst .
Oscar_Ca
För mycket laddtryck

Plenum och annat grenrör på bilprovningen???

Inlägg av Oscar_Ca »

Hej!

Ni med plenum å hemmabyggda grenrör, va säger bilprovningen egentligen när man rullar in???

Bilen är ifrån 1990 så den är ju ej heltypad.. Reggade om den förra året med motorn i originalskick kan det pappret hjälpa någon om besiktningsmannen sätter sig på tvären ???

Mitt motorrum ser ut såhär nu när det ska besiktigas:

Bild
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Re: Plenum och annat grenrör på bilprovningen???

Inlägg av Deztallica »

Prova. Vem som helst ser ju att det inte är original så antagligen blir dom inte så imponerade. Men du kanske har tur också, någon som gillar det.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Oscar_Ca
För mycket laddtryck

Inlägg av Oscar_Ca »

Men man kan ju oxå säga att man var tvungen att bygga om för att motorn skulle passa.. men d e nog mkt ifrån besiktningsman till besiktningsman om de funkar..

Hur ligger det till om man vill avbryta en besiktning.. ja har hört att man kan säga att man vill avbryta mitt i å att den då inte ska räknas???
therealpinto
SFRO-snubben
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Enligt Bilprovningens huvudkontor är man visserligen fri att avbryta en besiktning men anmärkningar som konstaterats ska ändå gälla. Om någon åker in utan bromsar så vill vi ju kanske inte att man ska kunna avbryta besiktningen för att kunna fortsätta köra några veckor utan bromsar, typ... ;-)

/Gustaf
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag har en liknande fråga. Om jag besiktat och fått nedslag på t.ex däck, skärmblinkers, strålkastare, ja någon kringutrustning. Kan jag då komma tillbaka med felen åtgärdade (obokad efterkontroll) fast t.ex ett motorrum likt trådstartarens? Eller andra bromsar eller så.

För jag funderar att montera tillbaka motorstyrningen innan jag åker på efterkontrollen.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Bara för att den var godkänd i "originalskick" förra gången betyder ju inte att den per automatik är godkänd fram tills nästa besiktning. Så det beror väl helt och hållet på hur noga besiktningsmannen kontrollerar och vad han ser.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
therealpinto
SFRO-snubben
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Uppenbara fel som upptäcks vid en efterkontroll ger nya anmärkningar så det är väl kanske onödigt att chansa.

/Gustaf
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Tack så mycket :thumbright:
therealpinto skrev:Uppenbara fel som upptäcks vid en efterkontroll ger nya anmärkningar så det är väl kanske onödigt att chansa.

/Gustaf
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

Inlägg av lord_nordkvist »

mitt insug har dom klagat på en gång, så de vart på med orginal och ombesikta.. dock med turbogrenrör på och "turboadapter.. :thumbright:
erikwallgren
Lite mer laddtryck

Inlägg av erikwallgren »

Jag besiktade med orginalprylarna på och fick ombesiktning på felinställt lyse. Smackade på trimprylarna och åkte på ombesiktning som gick rakt igenom eftersom de aldrig behövde kika under huven för att kolla lyset :wink:
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Bara för att det gick den gången betyder inte att det går varje gång, eller att det ens "ska" gå.

Naturligtvis är chansen att klara sig större om man får ombesiktning på slitna däck eller nåt annat dumt, men det är ju som sagt en chansning som tidigare nämnts.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar