SÖKES: Bilder och filmer på Mickes svarta E30 Dubbelturbo
Här är mina bilder från 2005
http://savarturbo.se/stuff/images/micke_e30_s38_tic/
http://savarturbo.se/stuff/images/micke_e30_s38_tic/
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tycker inte det lät som om att det var speciellt mycket till slitvarg när det skulle åkas på strippen. Kanske är kombinationen mycket effekt, bra fäste och dynghård koppling som gör att dom deutsches Getriebe inte håller... Det är inte mycket som håller när man går upp på en maffig Tilton sinterkoppling. Men så är det, antingen så satsar man seriöst och köper rejäla grejer eller så kör man med original. Jag tror att Micke satsar på första alternativet.
Med en Jerico kan det börja gå fort, riktigt fort. Det har bevisats förr.....
Med en Jerico kan det börja gå fort, riktigt fort. Det har bevisats förr.....
och framförallt vridet han måste haft med de då små aggen, (vridbomb)
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21738
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
med tilton banrace kopling och mikro turbosar så blir det alltid mycket drivlins mek, än vad man har för grejor.
häftig bil förövrigt!
häftig bil förövrigt!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Med de vrid Micke har i den maskinen, start på 2ans växel och dumpa kopplingen med kanske 1bar på launch (eller vad han nu har) så självklart sliter de på grejorna! M5 grejjor är fina saker men för klent för Micke! Man lär av sina "misstag"....Qzmo skrev:Tycker inte det lät som om att det var speciellt mycket till slitvarg när det skulle åkas på strippen. Kanske är kombinationen mycket effekt, bra fäste och dynghård koppling som gör att dom deutsches Getriebe inte håller... Det är inte mycket som håller när man går upp på en maffig Tilton sinterkoppling. Men så är det, antingen så satsar man seriöst och köper rejäla grejer eller så kör man med original. Jag tror att Micke satsar på första alternativet.
Med en Jerico kan det börja gå fort, riktigt fort. Det har bevisats förr.....
Vidar Strand åker väl med sånna saker i sin 1000hk+ M5a när han åker bana o de håller ju för honom, dock så varvar han ju bra mycke mer o har vridet högre upp i registret än vad Micke har. Låga varvtal och mycket vrid dödar många lådor! Men en låda som är byggd för att klara kräm (Jerico) så är de givetvis skillnad!
Adios!
