Lätt trim till B20

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
maKKan
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: mån nov 03, 2003 2:35 pm

Lätt trim till B20

Inlägg av maKKan »

Hej hur många kw får jag i en B20A med en weber 32/36 och k-kam :!: :!:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det beror på tusen saker men 32/36 har svår astma så du ska nog inte ha så höga förhoppningar. en flödes prepad 36/36 därimot är en helt annan sak.
maKKan
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: mån nov 03, 2003 2:35 pm

Inlägg av maKKan »

men vad är bäst?? jag vill typ bara byta förgasare & kam och vill komma upp 100 hk
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Komma upp 100 hk? 82+100 ?
Eller upp till 100 hk?
K-kam + förgasare som Jens beskrev borde väl ta dig till 100 hk.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Själv så ska jag montera sprut på min B20, samt en K-kam. Vi får se om jag får Jens att porta toppen också, även om det är tråkigt arbete :)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
maKKan
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: mån nov 03, 2003 2:35 pm

Inlägg av maKKan »

ja 182 hk :-D vore bra men ja 100+ bör nog räcka
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

då räcker 32/36 med k kam ock ett 2.5 tums avgassystem.
maKKan
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: mån nov 03, 2003 2:35 pm

Inlägg av maKKan »

ja när vi ändå är på G så om jag skulle försöka att få ur 130-150 utan nåra svåra modefigeringar :-D :-D
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Här kan du läsa rätt mycket godis om en motor som bromsat 148 hp på drivhjulen:
http://www.garaget.org/show.php?car=224
Det krävs nog "svårare" modifieringar för att nå dit.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

vaa, 148hk på driven är ju nästan 180 på svänghjulet ??
och så mkt saker var väl inte så extrema på den motorn eller ?
bra kam, seriöst portad topp med dubbla fjädrar å lite webrar så kommer man ju ganska så långt (på sugväg) med en b20, eller?

//Oskar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

då behövs en prepad 36/36, k kam eller lite vassare, portad topp med 37-38.5mm avgas ventil,och 2.5 tums avgassystem.
740 Racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 25, 2004 9:21 pm
Ort: Malå

Inlägg av 740 Racing »

En B 20 som är lite borrad, Steg 3 topp, dubbla Weber 45:or och en R-kam... vad kan en sådan ha på veven??? :?
lindblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: mån nov 24, 2003 9:25 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lindblad »

borde väl ligga runt en 180 iaf
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Räknar vi Din eller SAE ? ;-)
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

maKKan skrev:ja när vi ändå är på G så om jag skulle försöka att få ur 130-150 utan nåra svåra modefigeringar :-D :-D
Skaffa en D eller K-kam, 2" Avgas plana toppen ca 2mm och montera Weber 36/36DCD. Korrekt injusterat och om alla grejer är i bra skicka kan du kanske få 100-120hk med denna kombination. Med vettigt modifierad topp finns förstås mer att hämta...
Skriv svar