
Nu är den hemma, efter ett mindre ordkrig med försäkringsbolagen kunde den ställas på och provköras idag.
Trots sitt klossiga yttre allt annat än slö. trots sina modiga 365 kg så drar den iväg som en mindre lätt mellanviktare, och toppar drygt 100. 250 cc 5vxl+back och 16,5 hk i snurran angivet (troligen är den på mer, kineser underdriver gärna effekterna).
Betydligt smidigare i trafiken än vad dess yttre låter påskina. Drar som en oxe på alla växlar och urstark i motorn. och lastar lika modiga 375 kg och trots det skall vara stark som en oxe.
Måste bara älska dessa kineser och deras uppfinningsrikedom. Detta slags fordon uppfanns mer eller mindre av kineserna redan på 70-talet och sedan dess vart ett basfordon inom det kinesiska jordbruket.
Försäkringsbilden var mindre rolig, Folksam begärde skamlösa 4995 i helförsäkring, Länsförsäkringar 4700 för samma. Hutlöst.
Efter en bra stunds rundringning landade försäkringen på mer facila 1948 kr/år för en halvförsäkring och som vi kommer att utöka senare till helförsäkring för 3020 kr/år hos Trygghansa.
Det skall bli kul som fan att köra omkring på den i alla fall.
Mycket väl investerade 16,5K i alla fall, en av ytterst få SVENSKSÅLDA ex som finns i landet (kom in 25 ex vad det spordes mig av modellen). gått 6,9 mil innan dagens övningar.