
Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
bra jobbat 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
Gick nära din tid, Jens. Nästa gång förbi..
Jag skulle vara mycket lycklig redan vid 12-13 sek. tider med amazon. Har haft en med B18 motor som hade kanske gått 20sek 


- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
jo lindkvist är nära nu, jätte kul! och inspirerande för mig också.
väldigt imponerande utan turbo
men till mitt försvar så har jag +300kg tyngre bil och en tungdriven driv lina som håller för 1000hk och en långsammare 60 fot.
jag satsar på piteås vårtävling och dag på strippen om 2 veckor. har inga förhoppningar om super tider första tävlingen brukar mest va test inför resten av säsongen.
väldigt imponerande utan turbo

jag satsar på piteås vårtävling och dag på strippen om 2 veckor. har inga förhoppningar om super tider första tävlingen brukar mest va test inför resten av säsongen.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 7002
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
Det var en bra tid! Blev det något filmat? Du provade aldrig utan gas?
Erland
Erland
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
http://www.youtube.com/watch?v=z9Zu35B8YrI" onclick="window.open(this.href);return false;
VÅGA VÄGRA OHC!!
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Re: Jakten på Salt&Peppar
http://www.youtube.com/watch?v=WmhkZPmv_q4" onclick="window.open(this.href);return false; (från 2010)

- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
Re: Jakten på Salt&Peppar
Det där var första repan med kopplingsslir. 12,6 tror jag det blev.Stefan P skrev:http://www.youtube.com/watch?v=z9Zu35B8YrI
Här är 10,65 repan.
http://www.youtube.com/watch?v=rcHrF6n6 ... ideo_title" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag provade inte nån repa utan gas, det är ganska ointressant tycker jag. Man kan inte riktigt jämföra ändå med min tidigare 11,69 utan gas, bilen är ca 50 kg tyngre nu. Kanske testar jag nån gång om jag har mer tid på mig.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
häftigt, skulle vara med 100hk till på nästa knapp när man slår i 3an
/Andre'

/Andre'
power
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Re: Jakten på Salt&Peppar
Härligt =)
Har du vart nere i malmö med den och testat hur den reagerar på grepp?
Har du vart nere i malmö med den och testat hur den reagerar på grepp?
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
Re: Jakten på Salt&Peppar
Nej, jag har inte kört i Malmö med den. Inte sen -04, körde hela Toyo-serien då i Gartbilar Pro, i Malmö/Rinkaby. Jag hade ingen gas då. Vi hade break out på 7,90 och den gjorde höga sjuor mest hela tiden, perfekt. Det blev totalseger.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
hur går det lindqvist med bilen? några uppdateringar? (kan jag ligga på soffan ett tag till efter min 10.38 repa/haveri eller
)
skönt att jag har plats 1 och två igen i snabbaste B20 bil klassen
(retas bara lite).
jo du som kör med 92 borr vad kör du för toppackning? jag är lite alergisk mot den så kallade skärrings pakningen vet du om det finns nån som är 92mm rund som ser ut som en vanlig packning i övrigt?
nu när du kör 92 borr har du nå betong i blocket och vilken tjocklek har du i ditt block upptill? några problem med sprikor?
jag har så dåligt med tid just nu så jag överväger att bygga en "över natten motor" med begagnade B21A std kolvar som är lite planade i en 92mm bottendel jag har liggande så man får åka lite mer i år (jobbit att inte få tag i delar till finmotorn). skule va intresant att prova lite mer kompa också.
mvh din B20 konkurent

skönt att jag har plats 1 och två igen i snabbaste B20 bil klassen

jo du som kör med 92 borr vad kör du för toppackning? jag är lite alergisk mot den så kallade skärrings pakningen vet du om det finns nån som är 92mm rund som ser ut som en vanlig packning i övrigt?
nu när du kör 92 borr har du nå betong i blocket och vilken tjocklek har du i ditt block upptill? några problem med sprikor?
jag har så dåligt med tid just nu så jag överväger att bygga en "över natten motor" med begagnade B21A std kolvar som är lite planade i en 92mm bottendel jag har liggande så man får åka lite mer i år (jobbit att inte få tag i delar till finmotorn). skule va intresant att prova lite mer kompa också.
mvh din B20 konkurent

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
Re: Jakten på Salt&Peppar
Du kan ligga på soffan och pilla naveln ett tag till, men vi får väl se hur länge du får sitta kvar på tronen....
Nä, jag lär inte nå din tid i år, men jag hoppas på en 10,50 tid eller något under, det tror jag är möjligt.
Jag har gjort en genomgång av motorn. Det mesta såg bra ut, lager och kolvar och cyl.lopp såg fint ut. Men tryckringen till min RAC tryckplatta hade släppt från sin hållare och delarna hängde runt ingående axeln. Det måste ha hänt på slutet i Emmaboda, tur att jag lyfte ur maskinen nu. Dessutom hade en rätt stor bit av ena sinterbelägget släppt, så det blev byte av belägg också.
Sen har jag bytt grenrör också. 4-1 röret var ju bara 38 mm invändigt, och det funkade kanon utan gas i bänken. Men när avgaser från 150 hk till ska ut, så kanske det är lite för klent. Nu blir det ett kortat typ 3, 4-2-1. Jag vill prova detta i alla fall, något är det ju som gör att den inte svarar riktigt som den ska på bestyckningsökningen. Men det kan vara annat också. Jag hittade inte riktigt rätt i blandning tror jag, man skulle behöva ett 2-dagars race för att sortera ut allting lite bättre.
Jag har alltid kört med Elring skärringspackning, och aldrig haft några problem. Jag har ingen betong i blocket.
Den enda "vanliga" toppackning som jag sett som klarar 92 borr är den som folkraceshop sålde. Men jag tror att dom har slutat att sälja den, det var lite dålig passform vad gäller hål för bultarna mm. Jag köpte en för den var så billig, men har inte använt den än.
Se till å få ihop en maskin igen så du får åka lite till i år. Heja B20!
Nä, jag lär inte nå din tid i år, men jag hoppas på en 10,50 tid eller något under, det tror jag är möjligt.
Jag har gjort en genomgång av motorn. Det mesta såg bra ut, lager och kolvar och cyl.lopp såg fint ut. Men tryckringen till min RAC tryckplatta hade släppt från sin hållare och delarna hängde runt ingående axeln. Det måste ha hänt på slutet i Emmaboda, tur att jag lyfte ur maskinen nu. Dessutom hade en rätt stor bit av ena sinterbelägget släppt, så det blev byte av belägg också.
Sen har jag bytt grenrör också. 4-1 röret var ju bara 38 mm invändigt, och det funkade kanon utan gas i bänken. Men när avgaser från 150 hk till ska ut, så kanske det är lite för klent. Nu blir det ett kortat typ 3, 4-2-1. Jag vill prova detta i alla fall, något är det ju som gör att den inte svarar riktigt som den ska på bestyckningsökningen. Men det kan vara annat också. Jag hittade inte riktigt rätt i blandning tror jag, man skulle behöva ett 2-dagars race för att sortera ut allting lite bättre.
Jag har alltid kört med Elring skärringspackning, och aldrig haft några problem. Jag har ingen betong i blocket.
Den enda "vanliga" toppackning som jag sett som klarar 92 borr är den som folkraceshop sålde. Men jag tror att dom har slutat att sälja den, det var lite dålig passform vad gäller hål för bultarna mm. Jag köpte en för den var så billig, men har inte använt den än.
Se till å få ihop en maskin igen så du får åka lite till i år. Heja B20!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 3:06 pm
Re: Jakten på Salt&Peppar
Hur grovt är resten av avgassystemet på bilen?
/Christer
/Christer
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar
Har sinter till rätt kurs liggande.


Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169