jag håller på att räkna på toppen och ventilsystemet. som jag sa så satsar jag timmarna och sakerna på det som ger effekt.
du skulle haft ca 8.5:1 i kompa med bensin som bränsle och en klämspalt på 2-3mm med en tjock elwis packning (kommer behöva plana toppen lite).
skulle fått ca 100% ve vid 6000rpm =150 sug hk ut 2L det betyder att du behöver ca 150cfm in och 120 ut/ 11mm med minsta möjliga aria på insugnings sidan (35mm) redan för stor orginal.
kamaxeln ska jag kolla efter men efterssom budjeten är låg så får en 5-8 graders adv F kam bli bra med mina custom stötstänger och lyftare. om du trixar lite med vipporna så ska du komma över 10.7mm med F kamaxeln.
grenröret skulle du fått bygga en eric wiklund kopia på som passar amazonen med 42mm inv dim rör.
insuget behöver inte prepas bara göra en adapter mellan 2" su och insuget som fördelar soppa/luften bra mellan cylindrarna. sen bygg en liten plenium på över 2L där förgasarens tratt får bo sen ett 3" rör till laddluft kylaren. bygg tryck sätningen till flotör huset utvändigt så det trycket kan manupuleras.
turbon S200 med 54 in och 56 ut kommer jobba bra mellan 3600rpm och uppåt.
med ett laddtryck på 1.2 bar ska den ge 300+hk/6000rpm.
tändningen skulle fått va en ignator försedd fördelare med rotorn cynkad mot tändkablarna och stummad på ca 24 grader (börja med 20 grader tills du fått till lamda värderna)
laddluft kylaren skulle haft 3" anslutnigar med fina gavlar och 75-100mm tjockt cellpaket men höjd och bredd behöver inte va speciellt stora (kolla KL-racings sortement de fungerar bra

)
vad va det för kolvar du skulle köra med?
mvh jens