Då var det dags igen att besöka Åmsele , tävling 2 avklarad och dagens event bjöd på en del utstickande moppar, denna Zündapp blev snabbt en egen favorit bland deltagarna.

Onekligen svår att låta bli att kolla på om och om igen . 80cc cylinder och en hel del modifieringar kunde ses på den.

Råder ingen tvivel om det fanns effekt i den , gick otroligt tyst och odramtiskt .som en projektil kom den framsusandes.

Vissa förstod det var helg och tog till flaskan

Söderman på plats och testade sin 50cc maskin.

Att den gick fort märktes . 146km/t är väll väl värt att skryta om

PuchLars på bakhjulet som vanligt

MSD på Södermans racer

Så ser den ut , fort gick det . Söderman själv kan nog kommentera tiden . 9 någonting snappade jag upp

Casal in action , går stenhårt!

Team Smokke ligger som oftast i täten , vinst även denna gång.

Även denna ingår i Smokkes team , här med en chaffis från Umeå

Tobbe med sin Yamaha fs1 50cc, 14200 varv över mållinjen , kanske mer denna omgång ?

2:a plats blev det och frågan är om han inte gjorde så dålig start kan det helt enkelt blivit vinst ?

Vespan är rätt ball , går riktigt bra också

Ja frun , jag kommer hem snart , ja frun jag har inte druckit några öl

Från Skellefteå kom denna Honda , gick fint men satsade mest på bankörningar hörde jag

Mustang in action

Patrik hade en del problem med reedventilerna , men till slut så funkade det och elak låter den och fort gick den

Bara en sådan bild man måste ta med

Tobbe har nu sadlat om till Zündapp

första och andra pristagarna i respektive klass
Filmer alternativt filmer kommer senare , har mycket material att gå igenom och för lite tid för sådant för stunden, hold on !