Ogges t6 turbo, numera evo bygge
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
Hur fan e de där möjligt? tre skivig tilton och hjulstuds på lågprofil eller vad... helt sjukt.
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
måste vart nå fel i skiten.
så myyket pulver är det inte i den tycker kardanen ska lämna in före den där
så myyket pulver är det inte i den tycker kardanen ska lämna in före den där
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
Haha fränt!
Nä de e slött när de jävlas.. Vad är det för låda?

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
zf från bmw hehe
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
3 skivig tilton stämmer alderles utmärkt. ingen fegventil heller. heheToffe skrev:Hur fan e de där möjligt? tre skivig tilton och hjulstuds på lågprofil eller vad... helt sjukt.
riktigt mördarkoppling de dära
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
Går dem inte att bygga om till två skivig? en ZF pallar inte dem dära Nascar kopplingarna!
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
trökigt med ras, du har ju hunnit med några stycken nu i vår
bara att bryta ihop och komma igen 


*Fyndig text*
Henke K
Henke K
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
efter att ha kört ras varenda gång jag har provat bilen och åkt snöre lika långt som den gått av egen maskin så har jag lessnat.
Ioch med att bilen är besiktas och får användas på väg så satsar jag på körbarhet.
Håller ändå så inte för mycket mos från en 6a ...
Byte från hx60in som var okörbar längs med väg fullt ladd vid 6k varv å inge klipp när den väl börja ladda heller
så åker en gt45a från turbobanditen dit på denna ...
så till nästa helg borde jag kunna komma ut på en lååång provkörning.

turboskrot överallt i garaget..


sen att de var t6fläns på grenröret å nya är bara t4. (bebis grejjer) så vägrade jag att plocka bort grenröret och svetsa om de..
kan ju vara bra å ha t6 någon gång typ? ..
bara å ställa sig å fräsa fram en liten adapter .. borra å gänga sen klapp kanon.

Ioch med att bilen är besiktas och får användas på väg så satsar jag på körbarhet.
Håller ändå så inte för mycket mos från en 6a ...
Byte från hx60in som var okörbar längs med väg fullt ladd vid 6k varv å inge klipp när den väl börja ladda heller
så åker en gt45a från turbobanditen dit på denna ...
så till nästa helg borde jag kunna komma ut på en lååång provkörning.

turboskrot överallt i garaget..


sen att de var t6fläns på grenröret å nya är bara t4. (bebis grejjer) så vägrade jag att plocka bort grenröret och svetsa om de..
kan ju vara bra å ha t6 någon gång typ? ..
bara å ställa sig å fräsa fram en liten adapter .. borra å gänga sen klapp kanon.

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
nää håller på att byta ingående axeln på min låda. fick tag på en som hade rasad bottenstock så ska försöka få ihop den med min under morgon dagen 

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
lådan är klar och funkar kanoners,
det enda som är irreterande är att turbo banditen inte skickade med flänsen till min downpipe å skulle ha kört bilen förra helgen var de tänkt med sköt på det till denna helg för den skulle komma i veckan men ikke..
fick iaf hem lagren till turbon av rimbo martin före flänsen som jag blev lovad tidigare..
Så blir inte så mycket körning av bilen i nuläget. kanske är bra så den håller .hhaha
Smått tjurig iaf
det enda som är irreterande är att turbo banditen inte skickade med flänsen till min downpipe å skulle ha kört bilen förra helgen var de tänkt med sköt på det till denna helg för den skulle komma i veckan men ikke..
fick iaf hem lagren till turbon av rimbo martin före flänsen som jag blev lovad tidigare..
Så blir inte så mycket körning av bilen i nuläget. kanske är bra så den håller .hhaha
Smått tjurig iaf
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
Ja låt skiten stå så den håller
nä men tråkigt när den rasar hela tiden. Tråkigt att slita på bogserlinan lixom.

*Fyndig text*
Henke K
Henke K
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
haha lugn nu. svarven å lite polare löste de hela .. nu är de 3.% pipa hela vägen så nu ska vi åka lite
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
sådär då.. då var det dags för en provkörning på ca 2 mil som avslutades med lika lång bogsering.
mappningen gick vel hyffsat bra iaf.
turbon laddade på rätt nice jämfört med hx60in.
men kardanen och ingående axeln på lådan gick denna gången med. (kopplingsstamp på 5an i 90) haha
spann ju med min gamla 16v men ikke denna.
pilotlagret sitter där de ska. och inget lagetljud eller så från lådan.. bara lite rassel från dreven.
mappningen gick vel hyffsat bra iaf.
turbon laddade på rätt nice jämfört med hx60in.
men kardanen och ingående axeln på lådan gick denna gången med. (kopplingsstamp på 5an i 90) haha
spann ju med min gamla 16v men ikke denna.
pilotlagret sitter där de ska. och inget lagetljud eller så från lådan.. bara lite rassel från dreven.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: Ogges t6 turbo, numera evo bygge
Haha, du hatar inte att fresta på grejjerna du! 

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek