Hallå, har körd av en drivaxel på min bakaxling.
det står en "SF/Finndiff" i, men jag finner inte ngt info när jag sökar på www, bara at dom är mycket brukt i rallycross.
har bara tagit ut stickaxlingen, men tänker byta lammelar, men vet jo inte vilken typ d är...
förklara gärna resten av infon jag undrar på:
"skrängt 1031 bakaxling".
SF diffbrems(Magnum racing) .
"Drivaxlar std, den mod som det sitter två klackar i naven på"
Hoppas några kan hjälpa mig nu så jag kan beställa lite parts:)
Tommy
Vad är finndiff?
Vad är finndiff?
Tommy Johansen
Sulitjelma, Norge
75 244 v8 * 76 245 Tic * 88 245 TIC * 63 Cadillac deville * Pro Xr * 242VOC * 242TIC *
Sulitjelma, Norge
75 244 v8 * 76 245 Tic * 88 245 TIC * 63 Cadillac deville * Pro Xr * 242VOC * 242TIC *
Re: Re: Vad är finndiff?
Skrängt - båda rören något böjda uppåt för att få lite camber bakJEPS skrev:Hallå, har körd av en drivaxel på min bakaxling.
det står en "SF/Finndiff" i, men jag finner inte ngt info när jag sökar på www, bara at dom är mycket brukt i rallycross.
har bara tagit ut stickaxlingen, men tänker byta lammelar, men vet jo inte vilken typ d är...
förklara gärna resten av infon jag undrar på:
"skrängt 1031 bakaxling".
SF diffbrems(Magnum racing) .
"Drivaxlar std, den mod som det sitter två klackar i naven på"
Hoppas några kan hjälpa mig nu så jag kan beställa lite parts:)
Tommy
Sf diff- helt enkelt SF som tillverkat själva diffen dvs du ringer dom och hör dig för angående lameller.
Standard drivaxlar från 740/940 då det är de som har två klackar i naven på...
ahhh, tack för info!!
men hva er finndiff?
og vär finnar jag "SF"?
men hva er finndiff?
og vär finnar jag "SF"?
Tommy Johansen
Sulitjelma, Norge
Sulitjelma, Norge
-
- För mycket laddtryck
Re: Vad är finndiff?
http://www.ssf-pyora.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Niklas Sandström
ingen svenska återförsäljare? originale lameller passar väll inte?, evt någon typ förstärkt original?
Tack för svar Björn och Niklas!!
jag åker till Piteå på semester på söndag, och hoppas jag redan bestält lameller tills då.
Tack för svar Björn och Niklas!!
jag åker till Piteå på semester på söndag, och hoppas jag redan bestält lameller tills då.
Tommy Johansen
Sulitjelma, Norge
Sulitjelma, Norge
-
- För mycket laddtryck
Original lameller passar inte det är olika splines.
Tror dom flesta som säljer diffar får tag i SF delar. Vi brukar beställa genom Bengt "Racerfeldt" Asserfeldt i Överkalix.
Tror dom flesta som säljer diffar får tag i SF delar. Vi brukar beställa genom Bengt "Racerfeldt" Asserfeldt i Överkalix.
/ Niklas Sandström
-
- För mycket laddtryck
Re: Re: Vad är finndiff?
Det gör det på 240 också.NightMaaN skrev:Standard drivaxlar från 740/940 då det är de som har två klackar i naven på...
Både smala och breda klackar.
Detta är ett forum som handlar om att äga, skruva och åka Volvo med V8 i.
http://www.v8volvo.se/
http://www.v8volvo.se/