Skillnader pumpar RS nummer och lamba

En plats för olje-brännare!
Fixarn
Lite mer laddtryck

Skillnader pumpar RS nummer och lamba

Inlägg av Fixarn »

Hej! Nu är det tänkt att få trimma pumpen från en om603. Och jag har två stycken pumpar en är från en vanlig 300D RS 156 och en 300TDT RS 180 och som jag förstått det så ska TDT pumpen ha något som heter nått i stil med lamba? Vad är det för funktion och vad har RS för innebörd?
kör före du så syns vi dära
Mercedesturbodiesel
Ganska mycket laddtryck

Re: Skillnader pumpar RS nummer och lamba

Inlägg av Mercedesturbodiesel »

rs numret står för lyftet på kamaxeln i pumpen.. och det på turbopumpen du snackar om är ALDA den styr extrabränslet vid laddtryck
Mvh Martin Stark
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
Babs
För mycket laddtryck

Inlägg av Babs »

Ska man bygga om pumpen ska man ha rs180 eller högre just för att den nya lite vassare kamaxeln kom på den pumpen,ger 5% mer effekt,eller rättare sagt det finns soppa till 5%mer
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..

W123 DIESEL~274HK
Fixarn
Lite mer laddtryck

Inlägg av Fixarn »

Tackar!

Edit: Istället för att lägga upp en ny tråd. Det verkar finnas tre stycken som trimmar dessa pumpar. Mynä i Finland, nån i Kalix ,Dieselmeken i Aneby och "black smoke racing" Vad får man ut för olika efekt på dem olika ställen? Som jag har förstått det så är Mynä dem bästa men även dem dyraste. Hittar inga direkta pris uppgifter man får läsa allt mellan 9-15k euro hos mynä och dem andra hittar jag ingenting alls om.
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Dieselmerc »

Hej, skicka till Mynä, kostar 1300eur skicka min pump för nån månad sen å då kosta de så mycke, det går inte ringa dom, du mejlar till mynadiesel@gmail.com tog ca 6 veckor för mig att få pumpen
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Fixarn
Lite mer laddtryck

Inlägg av Fixarn »

Då har jag fått bekreftat vad dem tar betalt och hur man får kontakt med dom. Det tackar jag för, men vill ändå få lite mera info om dem andra "killarna" som fixar pumpar.
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Dieselmerc »

Kalix trimmaren är Thomas nånting, sök på t_walla på garaget, han bygger 120cc flödande pumpar och 160cc, dom med 160cc kostar 9000 kr å 120cc kosta 8000kr tror ja de var, han kan du ringa hittar du inte nummret så kan du Pma så får du de, blacksmokes pumpar flödar 120cc å kostar 750eur tror ja de var kan ha varit 700eur, han mailar du på blacksmokeracing@gmail.com han talar även svenska, å Dieselmeken har en hemsida med info sök på Dieselmeken så hittar du han
Mvh didrik
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Fixarn
Lite mer laddtryck

Inlägg av Fixarn »

Tusen tack!
Skriv svar