ja man tycker att för dom pengarna borde man inte behöva ta fram svets o bågfil för att få det o passa. Jag la på ca 2cm på fästena på den första burken och då blev passformen mycket bättre när burken kom ner lite, annars bröt det väldigt mycket i röret efter katten och den burken.
Efter ett jäkla letande på stan idag så fick jag tillslut tag på 2 flänsar i 3" som jag svetsade dit på downpipen och katalysatorn så det blir enklare att montera och ta ner om det skulle behövas, i den andra ändan svetsade jag fast röret. Nu ska jag ut o montera llt igen och förhoppningsvis så ska det bli klart nu!
Såsom du har gjort borde det ha sett ut från början!
Jag ska nog fasen försöka leta rätt på flänsar och göra samma sak...
Ringde JT idag iaf och han ursäktade sig att fästet till bakre burken inte kom med så han skulle skicka det på en gång.
Gustav skrev:Såsom du har gjort borde det ha sett ut från början!
Jag ska nog fasen försöka leta rätt på flänsar och göra samma sak...
Ringde JT idag iaf och han ursäktade sig att fästet till bakre burken inte kom med så han skulle skicka det på en gång.
Ja JT skulle nog behöva se över deras system till 940 i alla fall och försöka fixa så det passar lite bättre. Skönt att det löser sig med fästet
Nu sitter äntligen avgassystemet på plats Efter en massa bök så är det äntligen klart och det låter gött!! Mätaren är också monterad o verkar fungera, ska kalibrera den o sen får man se va den visar när man åker. Bild på hur systemet blev kommer i morgon då det är lite för mörkt ute nu för att fota.
Idag har jag gjort klart det sista på bilen Nu är avgassystemet klart, olja/oljefilter bytt och även bränslefilter.
Funderar på att montera min elfläkt nu men måste ju ha en tempgivare i kylaren. Det verkar sitta en i kylaren redo och funderar på om den kan vara till ac:n? För det är ju en elfläkt i fronten på ackylaren, någon som vet om det går att koppla in sig på den givaren? Vilken temp den slår till på isåfall?
Och sen finns flera olika termostater på biltema som slår till på olika temperaturer bara att välja när du vill att fläkten ska gå igång
Om det inte går att nyttja den termostaten som sitter på kylaren redan, Det kan jag tyvärr inte svara på. Kanske går att sätta dit en annan termostat också om den som sitter där inte slår till på rätt temperatur om det är samma gänga.
Givaren som sitter uppe till vänster (framifrån sett) fungerar utmärkt till att styra ett relä till elfläkten. Den startar på 92grader och släpper vid 88grader. Dock rekommenderar jag att den byts till en ny, då de äldre kan vara opålitliga, anser jag.