200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av G.Nauta »

Det var fränt att se bilen idag! Lite synd på greppet i starten bara!
Skönt att det verkar fungera nu ialllafall! Fränt till tusen när växlarna matar i :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Erikk »

Awesome!
Erik Englund

Dahlbäck Racing
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av knotan »

en sån låda lär jag med skaffa om jag bygger en strippbil tror jag ;)
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1684
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Film från Gatebil sid35)

Inlägg av super7 »

AsLoT skrev:då jag sköt en luftslang till växlingen i lineup inför 4e repan så hela dykartuben tömdes...
Utan luft så finna ju bara 1ans växel och hade ingen extra tub.
Jäkligt surt men nu vet man ju att man inte ska lämna kranen på när man går o köper korv... bätte slang som tål över 30grader är kanske nått att investera i också.
Går det inte att bygga dit en slangbrotts ventil av nått slag?
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
Hewran
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: fre sep 12, 2008 2:06 pm
Ort: Frövi

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Hewran »

Borde fungera, men ett par kralligare slangar och stänga av luften till flaskan mellan körningarna så är med största säkerhet problemet löst. Och även om man vill vara säker så kan man sätta en kran så man kan tömma lågtrycks-systemet när det är inte är körning och varmt ute.

Gött kört Aslot! Har några klipp bakifrån dig när du startar, slänger upp dom sen om du vill.
-LIKET RACING- Hand in hand with Murphy since 2010

EVO 3: 10.11 @ 222km/h
http://www.witune.se
MrAsp
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jan 20, 2007 11:04 am
Ort: Arboga

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av MrAsp »

Du har gjort ett grymt jobb och det börjar ge ordentligt betalt nu. Kul att se.
Grattis till tiden. 9an känns rätt säker innan sommaren är slut. Nu får du börja focusera på 8an snart ;)
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av E34 RRT »

verkar ju vara en perfect v-låda till det där ändamålet! synd att den intte går på bana!
Niklas.E
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av AsLoT »

Tackar för kommentarerna alla :) :)
Var jäkligt lack och trött på Mantorp när all luft försvann men nu efteråt så är jag nöjd med den tid jag fick iaf.
Men mycke vill ha mer ;) Finns ju som tur är några körningar till i år.

super7 skrev:
AsLoT skrev:då jag sköt en luftslang till växlingen i lineup inför 4e repan så hela dykartuben tömdes...
Utan luft så finna ju bara 1ans växel och hade ingen extra tub.
Jäkligt surt men nu vet man ju att man inte ska lämna kranen på när man går o köper korv... bätte slang som tål över 30grader är kanske nått att investera i också.
Går det inte att bygga dit en slangbrotts ventil av nått slag?
Jo kan man säkert göra...
Var lite klantigt av mig att lämna kranen på när vi gick från bilen. Man vet ju hur mjuka sånna där vanliga luftslangar blir när det är varmt och det var verkligen jättevarmt i bilen.
Ska bygga om hela luftsystemet i vinter som sagt och då ska ja se till att ja inte kan förlora all luft igen.
Hewran skrev:Borde fungera, men ett par kralligare slangar och stänga av luften till flaskan mellan körningarna så är med största säkerhet problemet löst. Och även om man vill vara säker så kan man sätta en kran så man kan tömma lågtrycks-systemet när det är inte är körning och varmt ute.

Gött kört Aslot! Har några klipp bakifrån dig när du startar, slänger upp dom sen om du vill.
Jäkligt bra kört av dig me! Bara byta diff o skit nu sen köra för en 9a du me ;) :thumbright:
Film och bilder bakifrån vore grymt kul att få se! :) Släng gärna upp dom.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
Hewran
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: fre sep 12, 2008 2:06 pm
Ort: Frövi

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Hewran »

Litet klipp ifrån snabbaste repan:

http://www.youtube.com/watch?v=jzWwoBYdVq4" onclick="window.open(this.href);return false;
-LIKET RACING- Hand in hand with Murphy since 2010

EVO 3: 10.11 @ 222km/h
http://www.witune.se
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av AsLoT »

Hewran skrev:Litet klipp ifrån snabbaste repan:

http://www.youtube.com/watch?v=jzWwoBYdVq4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mycket bra filmat :thumbright: :D
Tackar!

Spinner och har sig ganska bra där i starten...
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Andreas Arthursson »

Fränt med Lenco! Kommer gå fort med fäste i starten. Grattis!
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Mattz Larsson »

Om du kör kolsyra (Som är bättre ur brand risk) så kan du använda sodastrem tuber med en övergång till luftregulator så har du tuber på varenda mack.

//Mattz
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Hur högt tryck används? går inte o använda en sån kompressor som folk som kör med AIR ride använder? då har du inga bekymmer
Bild
Karning
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: lör sep 19, 2009 8:52 am
Ort: Arboga
Kontakt:

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Karning »

Han kör med 13 bar på cylindrarna och 200 bar i tuben.
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)

Inlägg av Daniel Bjälevik »

då borde den där funka perfekt,borde spara lite vikt mot en tung tub oxå

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Viair-12 ... 1e5cd1f101" onclick="window.open(this.href);return false;
Bild
Skriv svar