Grupp b quattro kam fråga

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
lonewolf_17
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: lör sep 17, 2005 4:24 pm
Ort: Dalarna/Falun

Grupp b quattro kam fråga

Inlägg av lonewolf_17 »

Jag har gått å funderat på vad det kan vara för värden på kammarna i de gamla fruktade Grupp b quattro som rullade i rallyskogarna på 80:talet för det kan ju knappast vara några orginal kammar :lol: någon som vet?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

har lett på weben :cry: men nå svar har jeg ikke funnet :evil: hadde vært litt gøy å hatt dem dataene på kammene.vet at noen hadde aluminiumsblock,det er solgt 5000 alublokk i standard audibiler.at det var 85mm slaglengde,at det var BARE 2.1litersmotorer :!: :!:
forresten finnes det NOEN 2,2liters 25 :!: ventilers 650hk motorer. :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Pizza
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
Ort: Västerås
Kontakt:

s

Inlägg av Pizza »

Samma kammar som i 136hk sug 5an, annat lyft som jag inte kommer ihåg.

Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: det tror jeg ikke :? :confused: :?: :!:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Jag skull eoxå vilja veta vad det satt för kammar i dom eftersom jag håller på att fixa iordning en sånn motor nu? Har oxå hört nått om att man kan andvända 136hk sugkammar...men om det var dom som satt i grupp B bilarna låter jag vara osagt.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

motorgangen,lyden,effektkurven,passer INTE med URQ 500-720hk,s kammen fra 136hk..... :!: det er no bra sikkert :twisted: :D
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
lonewolf_17
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: lör sep 17, 2005 4:24 pm
Ort: Dalarna/Falun

Inlägg av lonewolf_17 »

Ska det vara så svårt att hitta värderna till kammarna på grupp b URQ :oops:
Användarvisningsbild
Ante 4wd
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: sön okt 03, 2004 12:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Ante 4wd »

Fråga Dahlbäck, han har ju en!!
--= Can´t drive it? Style it!! =--

Audi 100 Avant turbo quattro -91 (Bruks)
Audi 80 turbo quattro -84 (Lek)

Gick under EvO som nickname tidigare!!!!
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: s

Inlägg av peppe »

fload83 skrev:Samma kammar som i 136hk sug 5an, annat lyft som jag inte kommer ihåg.

Pizza
Vad är det för värden på dessa kamaxlar då?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

va det ingen som visste dette.... :cry: har litt gamle kammar å topplokk,ska sjekke det ut,hva verdier det er :wink:
motorkode WH 264 gr dur.
motorkode KP 256 gr dur
motorkode KG 268 gr dur
motorkode WC 281 gr dur
motorkode KU 262 gr dur....slik som ja har i dag...lyft??? ja si det.ska sjekke :roll:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
henkepearl
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: ons jan 18, 2006 9:13 pm
Ort: Hörnsjö

Inlägg av henkepearl »

sug 5:an på 136hk är ju en 10ventilare! dom körde ju bara 10ventilare första åren.
Skriv svar