Resten får ni i bilder
Rexen

Smidigt med televerkskombi!

Lastat ur och kikat lite

Kolla passform på motorn i en gammal Rödqvarna ram jag redan hade, bara bakre motorfästet som blir ivägen

Då jag inte har svets hemma var det bara att ta den komplettaste till jobbet och börja böka på, ganska tight mot tanken

Göra motorfästen

Packa ihop och åka hem, ny dag imorrn

Gjorde ett något fult växellänkage för att kunna använda originalväxelpedalen, ska dock korta av stagen lite grann. Fick även trixa lite grann med bromsstaget för egentligen så har ju dom här broms till höger och växling till vänster

Bakre nedre motorfästet, ser ut som att det är karvat ur sten men med lite olja och skit där syns det nog inte

Tight!!!

Tog med mig framhjulet hem och plockade isär, rengjorde och fettade in hjullagren.. Donade även med bromsen som var helt ihoprostad så nu funkar det som det ska!

Märkte dock att ena framgaffellänkens bult var fastrostad och jag värmde och bankade och slog tills den var mos.. Fick åka hem och ta från den andra hojen. På med framhjul

Svetsa svetsa avgas

Koppla koppla el.. Gömde allt under tanken och i verktygslådan.. Hade inte originalkontakt så jag använde bara minikabelskor och fyllde upp med smältlim

Tändning av och på

Förgasarn vart tydligen jävligt tight mot tanken också.. Inte en chans i världen att få dit nån wire nu inte

Rotade upp en lyktinsats i ett av skrotskjulen

Kedjan hade nog hoppat nån gång på bakhjulet för flera ekrar var krokiga... Tur jag hade ett till så man kan bygga ihop ett vettigt hjul och en vettig broms

Hjul, däck, broms och kedja på plats

Svetsa ett nytt insug så att men rymmer förgasaren nånstans.. Vart rätt käckt men jag önskar jag hade tillgång till TIG svets

Fick dit en kick och skulle provstarta men motorn satt fast.. Slog i diesel och väntade över natten och provade kicka men den satt fast ändå. Inget tålamod så jag lyfte toppen och knackade lite lätt med en träbit och en klubba och den slapp direkt. Det enda som märktes var en pytteliten rostkant där kolven suttit så jag honade bara och satt ihop med nya packningar.

Splinesen for på kicken men jag var skitsugen på att provköra så jag kablade med bilfan iställe

Provkörde och satan vad det gick, tills det inte gick alls.. Skrapade också upp hela ryggen och axeln, klantigt

Framskärmen slapp och det vart pallnit.. Men vafan ska man ha skärmar, lyktor och annan fjantig skit till?

Har iaf fått dit kick och så nu, men bråkar lite med nå smågrejor som nålventilen i förgasaren och ska bygga ett nytt grövre avgas med en ljuddämpare jag fyndade i rättvik, den låter rätt mesigt nu. Blir även ett nytt roligare styre. Dock brutet foten nu så kan ta ett tag innan nån mer uppdatering

http://www.youtube.com/embed/XKsDjlN3OZg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/embed/FyR7uF384Tk" onclick="window.open(this.href);return false;