Svag gnista

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
jorgen
För mycket laddtryck
Inlägg: 475
Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
Ort: Storfors,värmland

Svag gnista

Inlägg av jorgen »

Har problem med misständningar på min m54b30. Kör med v44, vag spolar. kollade gnistan o den ser väldigt svag ut + att den vandrar runt stiftet. Har bytt stift o provat med andra spolar som skulle vara bra. Någon som har några ider?
///Jörgen
070-400 00 80
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Svag gnista

Inlägg av mattias »

Och när du gjort detta test så har du jordat stiften ordentligt till motorn med kopparkabel eller dylikt?
Hur lång puls till tändspolarna?
Vilka stift?
Något som börjat komma nu eller alltid varit ett problem?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
jorgen
För mycket laddtryck
Inlägg: 475
Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
Ort: Storfors,värmland

Re: Svag gnista

Inlägg av jorgen »

Den har funkat fint tidigare. Den är mappad o klart. började med att det misstände när den blev riktigt varm men nu misständer den hela tiden. Märker ingen skillnad om man kopplar ur en spole. så det känns som den inte orkar tända som den ska. Lambdan ligger nu på ca 11 på låglast mot tidigare 14-15. det är nya bcpr7es stift. jordade stiftet med en startkabel i motorblocket.
///Jörgen
070-400 00 80
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Svag gnista

Inlägg av mattias »

Om jag var du skulle jag titta på dataloggar en stund, från när det fungerade och nu.
Det låter konstigt att lambdan ska visa fetare än tidigare när det misständer, brukar vara tvärtom.

Du märker ingen skillnad om du kopplar ur en spole? Vilken som helst? Ööh..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
jorgen
För mycket laddtryck
Inlägg: 475
Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
Ort: Storfors,värmland

Re: Svag gnista

Inlägg av jorgen »

Inte hörbart iaf inte när man torrgasar. Har även testat spridarna så de funkar som de ska.
///Jörgen
070-400 00 80
Bische
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: tor mar 24, 2011 10:11 pm

Re: Svag gnista

Inlägg av Bische »

Varför kör du med VAG spolar? dom är ju inte direkt kända för att vara bra, vilken revision har du?

Ska du köra VAG spolar ska du ha de som sitter på 2011 VW GTI ULEV spec, dom är bra.
Mappar Bosch Motronic
bische.mrots@gmail.com
Bische
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: tor mar 24, 2011 10:11 pm

Re: Svag gnista

Inlägg av Bische »

06H 905 115
Mappar Bosch Motronic
bische.mrots@gmail.com
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: Svag gnista

Inlägg av caterpillar »

inge bokstav på slutten???? av delenummeret :shock:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar