
Utmanaren till Sega Open
Nu har den grymma Onestonk EB racing skotern startats , lite nya bilder på rääääcern

Här syns NOS One Stånk proshot fogger systemet tydligt

det nya avgassytemet monterat samt massa annat godis på racern

Nosplatta från longdickracing allt för värsta performance

Blåflarran fastsatt och enkel att komma åt när kranen skall skruvas på

Habrovinkpipan för schyssta rökarstarter

Här syns NOS One Stånk proshot fogger systemet tydligt

det nya avgassytemet monterat samt massa annat godis på racern

Nosplatta från longdickracing allt för värsta performance

Blåflarran fastsatt och enkel att komma åt när kranen skall skruvas på

Habrovinkpipan för schyssta rökarstarter
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vilken open mod maskin!!! helt rätt. är den provkörd än?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag skulle rekomendera en plåt mot variatorn (har varit jagad av en sådan variator en gång när motorn baktände på hög varv) 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Som deltidsmekaniker på longdick racing så kan jag ju svara för hur det gick iaf.Galne Gunnar skrev:Hur gick det för er?
Lustgasen gick inte att använda, extrapumpen sög förgasaren torr på bränsle när den slogs igång så en uppdatering av soppasystemet är nödvändig!
Annars funkade den väl ungefär som väntat

Cyllen borrades 19:30 på fredagkväll, skiten startade första gången 10:00 på lördag så efter 3,5 minuters inkörning på full gas bar det av till sjön...
Efter tävlingen var klar så lyckades någon parkera fast pärlan i en snödriva och försökte ta sig därifrån med hjälp av "full gas" metoden.
Då verkade portningen och pipan komma till sin rätt, det vart en helt annan sång i maskinen när varvtalet blev dubbelt mot orginal typ.
Dock så varade inte glädjen så länge, ganska fort kroknade snurran och gick allmänt trögt och tungt vid nya startförsök.
Nåja, vi rev motorn ikväll och konstaterade att vevaxeln numera mest försöker likna en ostkrok...
Så, riktning och svetsning av vevaxeln står näst på schemat!
Sen blir det lite variatorjustering innan nästa rejs så ska det säkert gå bättre

Gustav Sundberg