stämmerÅden skrev:606an finns väl även i w124 from årsmodell 94 om jag inte är ute och cyklar!
300 DT 300hk+?
Re: 300 DT 300hk+?
Ursäkta att jag lånar tråden men jag har ungefär samma mål som TS fast några hästar mera ca 350. Hadde själv tänkt använda mig av en getrag lådan från w201 2.6, passar inte en sån bulton?
Receptet jag hadde tänkt mig
7mm pump
OM603 original tdt motor
HX40
customgrenrör
getraglåda
sach tryckplatta
bakaxel?
En så stor ic som jag kan modifiera dit.
Receptet jag hadde tänkt mig
7mm pump
OM603 original tdt motor
HX40
customgrenrör
getraglåda
sach tryckplatta
bakaxel?
En så stor ic som jag kan modifiera dit.
kör före du så syns vi dära
-
- Ganska mycket laddtryck
du menar w201 2,3 16v? spela roll, den passar bolt on på enkelmasse svänghjul, hur som helst vill du köra enkel masse, å till koppling rekomenderar jag sachs 765 med organisk lamell, håller för mig med mynä pump, å hx40 på 2,7bar!
vilken kaross har du tänkt bygga på?
vilken kaross har du tänkt bygga på?
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Nu verkar ju växellådan vare mera än omöjlig att få tag på! Så det blir nog en omsvetsad BMW låda. w124 karossen.
-
- Ganska mycket laddtryck
ja dom är it så lätt att springa över! hör med fjodde då, jlbb.se han svetsar om lådor till merca
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Jo han känner jag till. Men svetsningen klarar jag själv. Vilken kardan är det som gäller?
En liten edit: Jag tänkte byta ut ramlagren i motorn och kolvringarna. Men nu påstår en bekant att man måste byta kolvar och foder också annars kommer motorn nypa för att fodrena har nött in sig efter dom gammla kolvringarna. Och att det inte bara går att byta foder me för då kommer kolvarna nypa fast för dom är formade efter dom gamla fodrena. Hoppas nån förstår mig i denna röra
En liten edit: Jag tänkte byta ut ramlagren i motorn och kolvringarna. Men nu påstår en bekant att man måste byta kolvar och foder också annars kommer motorn nypa för att fodrena har nött in sig efter dom gammla kolvringarna. Och att det inte bara går att byta foder me för då kommer kolvarna nypa fast för dom är formade efter dom gamla fodrena. Hoppas nån förstår mig i denna röra