300 DT 300hk+?

En plats för olje-brännare!
noech
Forumsberoende
Inlägg: 613
Blev medlem: sön jun 01, 2008 7:45 pm
Ort: Ramsele

Inlägg av noech »

Åden skrev:606an finns väl även i w124 from årsmodell 94 om jag inte är ute och cyklar! :)
stämmer
"En snöboll i skrevet"
Fixarn
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis sep 18, 2007 12:44 am

Re: 300 DT 300hk+?

Inlägg av Fixarn »

Ursäkta att jag lånar tråden men jag har ungefär samma mål som TS fast några hästar mera ca 350. Hadde själv tänkt använda mig av en getrag lådan från w201 2.6, passar inte en sån bulton?

Receptet jag hadde tänkt mig

7mm pump
OM603 original tdt motor
HX40
customgrenrör
getraglåda
sach tryckplatta
bakaxel?
En så stor ic som jag kan modifiera dit.
kör före du så syns vi dära
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
Ort: Burvik

Re: 300 DT 300hk+?

Inlägg av Dieselmerc »

du menar w201 2,3 16v? spela roll, den passar bolt on på enkelmasse svänghjul, hur som helst vill du köra enkel masse, å till koppling rekomenderar jag sachs 765 med organisk lamell, håller för mig med mynä pump, å hx40 på 2,7bar!
vilken kaross har du tänkt bygga på?
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Fixarn
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis sep 18, 2007 12:44 am

Re: 300 DT 300hk+?

Inlägg av Fixarn »

Nu verkar ju växellådan vare mera än omöjlig att få tag på! Så det blir nog en omsvetsad BMW låda. w124 karossen.
kör före du så syns vi dära
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
Ort: Burvik

Re: 300 DT 300hk+?

Inlägg av Dieselmerc »

ja dom är it så lätt att springa över! hör med fjodde då, jlbb.se han svetsar om lådor till merca
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Fixarn
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis sep 18, 2007 12:44 am

Re: 300 DT 300hk+?

Inlägg av Fixarn »

Jo han känner jag till. Men svetsningen klarar jag själv. Vilken kardan är det som gäller?

En liten edit: Jag tänkte byta ut ramlagren i motorn och kolvringarna. Men nu påstår en bekant att man måste byta kolvar och foder också annars kommer motorn nypa för att fodrena har nött in sig efter dom gammla kolvringarna. Och att det inte bara går att byta foder me för då kommer kolvarna nypa fast för dom är formade efter dom gamla fodrena. Hoppas nån förstår mig i denna röra :?:
kör före du så syns vi dära
Skriv svar