sug trimma m60b40 allltså bmw v8

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
duffy
För mycket laddtryck
Inlägg: 236
Blev medlem: ons apr 16, 2008 5:04 pm
Ort: jönköping

sug trimma m60b40 allltså bmw v8

Inlägg av duffy »

ska köra en m60b40 och tanken e o köra m60b30 topparna på för de skall ge högre komp säger dom, stämmer detta?
har kollat lite på reloem och kammar e samma men b30in har 3mm mindre insugsventiler och 2mm mindre på avgasventilerna så mina funderingar är kan man fräsa om säterna och slipa in dom större ventilerna ifrån b40in i b30 toppen och skulle detta vara värt besvärt?

övrigt så e de tänkt att setupen ska se ut ungefär så här
m60b40 botten
Dta s80 pro sprut
heders
separat m5 spjäll
ev å m60b30 toppar ev med då större ventiler och kanske en liten portning

kan man få några tankar och åsikter om detta
mvh simon
simon landin
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: sug trimma m60b40 allltså bmw v8

Inlägg av Pacman »

Kanalerna i de topparna är alldeles för stora så har du möjlighet så bör du få plastat ner storleken på dem, t.ex runt styrningarna där de ser lite konstiga ut.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
ErikBerg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: fre apr 14, 2006 4:56 am
Ort: Umeå

Re: sug trimma m60b40 allltså bmw v8

Inlägg av ErikBerg »

Headers+sprut = 350 hk enligt hyfsat säker källa.
Skriv svar