264 med cheva 350 + lite annat snått å gott
242a med cheva 350 och ms
Oljefiltret hade klarat sig. Det kom bak på motorn typ. Kanske någon plugg som flygit ur där bakom vid svänghjulet?
wrooommm
-
storken
- Ganska mycket laddtryck
Re: 242a med cheva 350 och ms
Säker på att filtert klartat sig var ute för något likande när min pump hängde sig på min impala men då tryckte bara o-ringen av sig på filtret.
/Jonas
/Jonas
Sitter väl en o-ring mellan filterhållaren och blocket också?
jag har byggt det såhär (dålig bild) och oringen där låg som den skulle. (filtret sitter fram i fronten)

kan det bli så högt såoljan i sista ramlagret sprutar genom vevaxeltätningen när trycket blir så högt?
blev ju väldigt många mera bar än orginal.

kan det bli så högt såoljan i sista ramlagret sprutar genom vevaxeltätningen när trycket blir så högt?
blev ju väldigt många mera bar än orginal.
wrooommm
-
storken
Jag är inte riktigt säker men pluggarna i bakkant sitter väl med gänga så mer troligt skulle väl vara som du skrev att oljan kommer ut via vevaxeltätningen.
Blirju som sagt ett jäkla tryck tror min mätare gick till 12 eller 14 bar och även den gick i botten.
/Jonas
Blirju som sagt ett jäkla tryck tror min mätare gick till 12 eller 14 bar och även den gick i botten.
/Jonas
Sitter det inte en grej ovanför din adapter som sitter med två bultar och en o-ring eller minns jag fel?
Sitter väl även en plugg just ovanför filtret på sidan av blocket där man kan koppla en oljetrycksmätare om man vill?
Sitter väl även en plugg just ovanför filtret på sidan av blocket där man kan koppla en oljetrycksmätare om man vill?
ja hoppas denna jäkla feber/förkylnig ger sig snart så jag kan fortsätta grejja vill ha reda på var oljan kommer sprutandes.
tack för era tipps å trix
storken. va det bara oljefiltret på din som gavsig när din pump hängde sig?
tack för era tipps å trix
storken. va det bara oljefiltret på din som gavsig när din pump hängde sig?
wrooommm
nu har jag haft ur å satt i motorn igen och fått start på den
.
Men den lycka som varar... hade igång den och varmkörde inga läckor och allt såg bra ut så jag stängde av och skruvade fast turbon och skulle starta igen men nu finns det ingen triggersignal, pust
.
om jag drar en mejsel fram å tillbaka framför givaren och mäter me multimetern så andrar sig talen. kan man säga att givaren är hel då eller kan man ohm mäta den och se om den är hel?
konstigt att den skulle sluta gå bara så.
Men den lycka som varar... hade igång den och varmkörde inga läckor och allt såg bra ut så jag stängde av och skruvade fast turbon och skulle starta igen men nu finns det ingen triggersignal, pust
om jag drar en mejsel fram å tillbaka framför givaren och mäter me multimetern så andrar sig talen. kan man säga att givaren är hel då eller kan man ohm mäta den och se om den är hel?
konstigt att den skulle sluta gå bara så.
wrooommm
-
storken
Hallå har visst inte varit inne här på ett dagar.
var bara filtret som hade gett vika på min motor.
Men vad hade hänt på din motor.
/Jonas
var bara filtret som hade gett vika på min motor.
Men vad hade hänt på din motor.
/Jonas
det var den delen som sitter me 2 skruv i motorn och håller oljefiltret som hade spruckit. vet itne om det beror på oljetrycket eller om jag har lyckats själv.
wrooommm
-
storken
ok gött med ett enkelt fel.
Hoppas du får ordning på givaren som strular.
Jäkligt härlig bil annars
Hoppas du får ordning på givaren som strular.
Jäkligt härlig bil annars
nu har ja fått givaren och bilen startade direkt
har fått byggt klart mina tryckrör nu oxå. bara svetsa dit wg nu oxå sedan ska det provköras. hoppas det ska gå bra oxå

såhär har jag fått fast triggerhjulet oxå. styrnigen drar jag fast med "centumbulten"sedan styr den i svängningsdämparen och ger stött åt aludistansen.

har fått gjort mig bussningar till bakaxeln oxå funderar på att göra jysterbara övre stag så jag kan få en bättre vinkel på axeln

har fått byggt klart mina tryckrör nu oxå. bara svetsa dit wg nu oxå sedan ska det provköras. hoppas det ska gå bra oxå

såhär har jag fått fast triggerhjulet oxå. styrnigen drar jag fast med "centumbulten"sedan styr den i svängningsdämparen och ger stött åt aludistansen.

har fått gjort mig bussningar till bakaxeln oxå funderar på att göra jysterbara övre stag så jag kan få en bättre vinkel på axeln

wrooommm
Tack för bild! Har funderat ett tag på hur jag ska göra det där men det där såg ut som en bra lösning.
Kul att se framsteg. Gillar det här bygget skarpt.
Är det LT1 spjällhus du har? Orginal tps?
Kul att se framsteg. Gillar det här bygget skarpt.
Är det LT1 spjällhus du har? Orginal tps?
Fått nån fart på den?
har inte hunnit att göra så mycket de senaste. men motorn går iallfall och det går å köra in å ut i garaget
men har inte fått provkört den på riktigt än tyvärr.. hoppas kunna få lite tid till den i veckan nu så det kan bli en provtur.
Thed_J
japp det är ett lt1 spjäll, tps tog jag från en ford gjorde en plåt och satte fast den med bara.
Thed_J
japp det är ett lt1 spjäll, tps tog jag från en ford gjorde en plåt och satte fast den med bara.
wrooommm