OBS LÅNGT FÖRSTA INLÄGG
Vad som körde ihop sig med mitt förra bygge http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=45705" onclick="window.open(this.href);return false; syns allt för väl här ROST ROST ROST... = trist som fa* men nu har jag börjat om med den så det blir bil av den igen.
Nåväl till saken.
Följande hände istället när jag tappade sugetpå 02:an så tänkte jag del logiksa iden att köp en ny bil pillra lite och sedan ut och gasa.
En E21:a hittades på nätet i februari med en hel del godbitar som jag ansåg kunde vara en lämplig ersättare med en kille som i sin tur tappat sin sug och affär gjorde upp.
Innehållsförteckning E21
Bla Enems lite elakare turbokam,schrickfjädrar.
2L block.
8,3 komp
SM4 sprut
1600cc spridare
Dis 4 tändning
Singelspolar MSD
HX50, rosenqrantz w-gate & Dump
portning av topplock tjernell.com
E85 dubbla walbro fuelcell 4" DP m.m 260låda 6pucks sinter 618 tryckplatta
Givetvis så ingick lite pyssel och efter en mängd svordomar med att bla få koppling o svänghjul att lira.
Lång historia men det löste sig till slut efter ett par månader och nu skulle det bromsas en massa effekt var förhoppningen.
I samband med det här så fick jag tips om Robban på Dynotech som hade skaffat grejor till det och hade erfarenheter som jag kände behövdes med mappning o felsök på autronic o kringutrustning.
Givetvis så gick det åt HELVE**.

Efter en lång kväll i Maj där det som bäst hoppade fram ynka 340whp 1,6bar och mängder med problem med allt från värme till dump & Wg strul så slutade allt med att toppen lyftes av och det visade sig att pga felinställd kam

Än en gång bevisat att man nog borde ägna sig åt boule eller något som inte ger en gråa hår och stora hål i plånboken..
Än en gång så kastades handduken in...
Efter ett snack med Robban så bestämdes att han skulle hjälpa till med att få fason på lik nr:2 och inköpslistan förnyades
Ny kam HDvippor, ställbart kamdrev ARP till topp ny dump & Wg m.m betalde snällt allt i förskott så det fanns lite att jobba med. Den ngt förvuxna HX50 ersattes av en S200 som är tänkt till 02:an och en målbild på 420-470 whp är satt vilket säkert är mer än nog då det fortfarande sitter org bakvagn.
Krux nr 1: Robban hade sjukt fullt upp med att skrämma upp en mängd snabba bilar under sommaren, så i kombination med att toppen behövde ses över och div tattarmekat på min bil som behövde redas ut så har det tagit hela den här säsongen att få ihop den igen.
Efter div kontakt hit o dit med Robban under sommaren så var senaste budet jag fick i helgen 24/9 att den nog är klar denna månad.
Så då tänkte jag dags för en tråd så den gubbvita E21 får komma fram i rampljuset.
Om du läser Robban så kanske du har lite mer info om liket och kanske det finns ngt gammalt bromspapper i gömmorna från svep 1.
Jag ska rota i bild lådan och lägga upp lite pics snarast
annars före raset sekvens får tiden den gick

http://s971.photobucket.com/albums/ae19 ... EO0009.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik