Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466
Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av Toxic »

Gällande bromsrör som oljeretur så skulle jag säga big no no... ska ju kunna falla fritt och hur tajt olja till har du egentligen ?
Om till är större än retur så kommer du ju bygga oljetryck i turbon :P
Vad händer nu ?
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av 24416vR »

Den var inte tänkt som retur utan tillförsel :)
Att det är tok för litet till retur är jag medveten om ^^
Tror du det kommer funka med så pass litet till tillförslen? :roll:
Dennis Traneskog
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466
Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av Toxic »

Vet faktiskt inte, borde kunna gå att få spec på mm från leverantör men 2-3mm innerdim bör man nog ha lite beroende på aggregatets storlek...
Vad händer nu ?
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466
Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av Toxic »

Finns tråd här på forumet där det står en del om spool up vs storlek på tillförseln, rätt intressant läsning...
Vad händer nu ?
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av lille-skutt »

jag kör med stålomspunnen teflonslang som används till "race-bromsslang" till mina 2 agg på min bmw, det funkar kanon ;)
learning by trail and error
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av 24416vR »

Jag får helt enkelt kolla upp den tråden och läsa lite matnyttigt! :thumbright:
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 535 7

Inlägg av 24416vR »

Jag ligger faktiskt inte och latar mig ! Är bara för lat för att lägga upp bilder :hihi:
Men snart så kommer väl lite bilder om jag orkar :o

Började svetsa ihop innerskärmen under batteri hyllan idag iaf och det var nästan färdig och så tog gasen slut :thumbdown:
730in har antagligen lmm eller lamdan havererat på för den går på tok för fett.. surplade i sig 27 liter på 11 mils lugn körning och massa mystiska symptom som fördröjning innan han svarar på fullgas (frivarv) på 3-4 sekunder och hackar och spottar och har sig, tråkigt som tusan
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av 24416vR »

Igår skrotade jag toppen på 730in.... Askul :thumbdown:
Termostater borde inte få finnas
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av 24416vR »

Uppdaterar med lite 16v bilder

Ser ut som satan men det är ju inte färdig än
Bild

Ett styck nytt ramben
Bild

Fick kapa bort lite skrot i fjäderbenstornet
Bild

Det ser alltid ut som kriget längs med vägen
Bild

Kommer mer bilder snart då jag varit på tok för dålig på att uppdatera
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
Erik N
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: fre okt 21, 2005 1:12 pm
Ort: Piteå

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av Erik N »

du kör alldeles för kallt när du svetsar, öka strömmen eller sänk trådmatningen
Svetsar och skruvar i det mesta

Erik Norrman Piteå
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av 24416vR »

Största problemet är att matningen strular konstant!
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
Erik N
För mycket laddtryck
Inlägg: 330
Blev medlem: fre okt 21, 2005 1:12 pm
Ort: Piteå

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av Erik N »

ok, gammal maskin du har ??
Svetsar och skruvar i det mesta

Erik Norrman Piteå
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av 24416vR »

Nja det är någon 125 kommer inte på märke just nu men jag har haft problem med handtaget och matningen
Dennis Traneskog
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806
Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av Kaxxen »

Låter som att de är dags att du köper dig en ny svets så du kanske inte tappat rambenet, för de där såg ju riktigt illa ut :shock:
Ser bra ut annars de du gör!
Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion

Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
Användarvisningsbild
24416vR
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: mån jan 04, 2010 3:58 pm
Ort: Emmaboda

Re: Traneskogs garagetråd: 240 16v turbo & Diesel, Bmw 730.

Inlägg av 24416vR »

Ja svetsen är väl inge vidare och hurra över just på rambenet, svetsen har sina bra/dåliga dagar precis som en annan genombränningen är det faktiskt inget fel på men när jag blir förbannad för att det bränner igenom någonstans så svetsar jag mer än gärna sådär i ren ilska :evil:
Dennis Traneskog
Skriv svar