ja satte ihop b20in igår, och ja kan bara inte fatta va som har hänt.?
den får ingen soppa. men pumpen är redig och om man använder en vacuumpump så får man fram soppa. alltså varken pump eller stopp i ledningen. va fan får den då inte fram soppan för.. bli tokig på dehär!
Om det är den mekaniska originalpumpen så kan du testa att fylla slangen bakifrån, det har hjälpt mig några gånger. Skruva loss slangen vid förgasaren och fyll på ända upp.
Min 245:a hade stått i ett halvår och förgasaren var tom, men den gamla mekaniska och slitna pumpen (39.000 mil) orkade inte få upp bränslet. Det är bara att lossa slangen och suga på den tills det kommer bensin, när systemet är full med bränsle så orkade pumpen fylla upp förgasaren men du måste dra på starten en liten stund (obs överhetta den inte).
Det verkar som du har ett annat problem däremot..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
japp. annat problem var de. efter ca 4h funderande svordomar och kaffe så tog jag bort distansen till pumpen och nu pumpar den som vanligt. med distans så pumpar den inte alls.
när ja körde til garaget så funkade allt och sen bytte ja ju bara vevpackning och lite små lull, och sen funkade inte pumpen helt plötsligt?
provade med en annan pump med och de gick inte. sen satte jag dit den förra igen och då funkade det i ca 1min sen försvann soppan åter. pumpen suger om man har den löst i handen och pumpar.
hur fort brast armen för dej? för jag har kört ca 10-20mil utan distans nu..
Lossa slangen på pumpen som går till tanken och plås i den. bubblar det så ska den suga bubblar det inte så är de nå fel.
Blås in luft i påfyllningshålet, täta med en trasa men blås inte på för mycket bara. Ta bort slangen till pumpen, kommer det såppa då?...kommer det soppa plugga slangen och plås igen läker det nånstans?