Nu efter långt stillestånd var det dax att börja bygga ihop 240n igen...
Har fått upp bakaxeln men jag har fått lite hjärnsläpp nu, får inte till det med handbromsvajrarna under bilen... Det känns som dom trasslar in sej i nåt hur jag än gör! Nån som kanske kan lägga upp en bild på hur det ska se ut?
/Fredrik
Handbromsvajer 240
-
- Lite mer laddtryck
Re: Handbromsvajer 240
det primära är iallafall att vänster wire ska gå in på höger sida upp till spaken och tvärtom.
-
- Forumsberoende
Exakt, sedan så ligger dom väl bara löst på axeln..?
Rätta mig om jag har fel
Rätta mig om jag har fel

Tommy Landholm
Sitter inte vajrarna i typ någon fjäder på nått sätt på bakaxeln om inte jag minns fel? Om det har någon betydelse vet jag inte fjädern brukar säkert rosta sönder 

-
- Lite mer laddtryck
Jag har korsat vajrarna men det känns som att dom kommer komma helt fel när bilen fjädrar om man inte sätter fast dom.
Scaro: Hittade en klämma och fjäder som måste ha vart till det;) Men hittar bara ett hål som jag kan tänka mej att det har suttit i och då blir det inge bra:S
Nu har jag i alla fall buntat fast vajrarna i fästet till genomslagsgummit i mitten av bakaxeln, och det kommer säkert funka bra!
Men om nån nu har en bild hade det vart intressant att se hur det ska se ut på riktigt:P
Scaro: Hittade en klämma och fjäder som måste ha vart till det;) Men hittar bara ett hål som jag kan tänka mej att det har suttit i och då blir det inge bra:S
Nu har jag i alla fall buntat fast vajrarna i fästet till genomslagsgummit i mitten av bakaxeln, och det kommer säkert funka bra!
Men om nån nu har en bild hade det vart intressant att se hur det ska se ut på riktigt:P