tjena jag och en polare tänkte bygga en race moppe av en Suzuki k50.
och vi tänkte ha kvar originalblocket men modda på en annan cylinder,membran, fögge osv
så det lirar ihop.
vilken cylinder tror ni passar bäst och lättast att få dit ? ska va 50cc!
eller ge andra tips på hur vi ska få fart på den
Senast redigerad av mickeidiket den lör okt 29, 2011 2:32 pm, redigerad totalt 1 gånger.
okej, men vi får se hur det blir, eller så kör vi på
50cc till k50 rejält portad
ombyggt insug 20mm
dt förgasare 20mm
dt membran 3 läppar
piaggio scooter topp
effektrör
m.m
hur låter det tycker du?
ta o dra ett PM till smokke här på forat han har nog den snabbaste K50,n i sverige så han kan säkert ge dej all info du behöver för att få det att fungera enkelt.
DT 3-läppsreed är lite för liten för att låta en 20mm förgasare komma till sin rätt. Och K50-cylindrarna är inte allt för upphetsande ens efter omfattande portning.
Om jag inte misstar mig är platsen för reed i K50-blocket rätt begränsad, så det är svårt att få in någon vettig reed. Hade nog tittat på scootergrejer även där, deras reeds brukar vara relativt små men med läppar på båda sidor (till skillnad från DT-reeden som bara har läppar på översidan).
okej då vet jag, men måste svetsa om blocket men ingen i min närhet kan det ..
men vi får se, kanske har ett block på G eller så får vi hitta på nåt annat
tack för tipsen!
-----------------
har räknat ut ett avstämt rör, och så ladda ja ner cone layout för att kunna skriva ut mallar, men då skriver den ut på 3-4 sidor
och skit stora mallar, nån som kan hjälpa mig, eller skriva ut åt mig och sen skicka