
Köpte den som billig lekbil. var original motor men med lättat m20 svänghjul, 325 insug o extraktorgrenrör. Första som hamnade på var en alpina lamelldiff.
Gick ca 1 månad av hårt lekande så gick topplockspackningen.
Började med att byta block till ett m50b25 block o hängde på en massa kina prylar o chippad box. Fick den aldrig att gå som jag ville så redan där började det spåra ur. Stor beställning gjordes. sc6265. vipec, vag spolar,cooperringpackning, arp, spridare, 46mm precision wg, mm. Dock var oturen framme efter ett tag med kolvbultshaveri som resultat. Köpte en m50b25 på en skrot för att bara hinka i o kunna leka av sej lite. kom inte en meter. lagerljud o oljepump som var skrot. Hämtade en till från ett annat ställe. Gick bra ända tills mappningen då gick topplockspackningen.
Nu blir det en m54b30 med låst vanos istället. kommer vilken dag som helst

Passade även på att lacka om den i vintras när den ändå bara stog. lackad i carbonsvartmetallic.
Spec som gäller nu:
M54b30 orörd men med låst vanos o justerade kammar
Precision Sc6265
Precision 46mm wg
Gjutet grenrör
3" system som avslutas med en appelracingdämpare
990cc precision spridare
vipec v44
vag spolar
2xDeatschwerks intank pump
Lättat m20 svänghjul
618 platta + 6-puckad sinter
Gammla motorn


liten film

diskret slutrör





