vilken låda??

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
jacob93
För mycket laddtryck

vilken låda??

Inlägg av jacob93 »

vilken låda kan man sätta på en saab 900 motor om man vill få den bakhjuls driven. vill inte bygga om så mycket :)
Opel kadett 1,2s
mbma
För mycket laddtryck

Re: vilken låda??

Inlägg av mbma »

klart det blir mycket jobb med det:P du måste ju fixa kardan med rätt längd fixa helt ny bakvagn med fästen som håller för det. drivaxlar och bärarmar och allt som passar in på brdden för en saab. inte en aning om vad som kan tänkas passa på det. blir ju jävulskt viktigt allt blir spikrakt också annas kommer det inte gå så himla bra med vinklar hit och dit.

vill du inte ha mycket jobb så kan du räkna bort denna operation på en saab och ta en bakhjulsdriven bil direkt istället:)
jacob93
För mycket laddtryck

Inlägg av jacob93 »

ber om ursäkt för jag var otydlig :) jag ska lyfta ner en saab motor i en annan bil som redan är bakhjuls driven :)

med tanke på att saabs 900turbo motorer ska klara en del orginal fick jag veta av farsgubben å då kändes det inte som ett svårt val :)
Opel kadett 1,2s
Alex0512
För mycket laddtryck

Inlägg av Alex0512 »

Om motorn är 1994 eller nyare, kallas kortmotor.. Då passar lådan från opel omega, r25 eller om det är r28, bara googla!
Det som ska behövas är en adapter till kopplingscylindern bara.

//Alex
Alexander
BMW e34 m60b40 turbo
Freddas_ascona
För mycket laddtryck

Inlägg av Freddas_ascona »

Sen kommer det till att kapa i kardantunneln, få saaben sprut att funka då över 96 årsmodell har startspärr och vidare, Jag har saabs kortmotor i min Ascona b, Läs på Lowbudgetrides.com så skall du få se en hel del matnyttigt där..

Enklast och billigast skulle jag säga volvomotor då jag har fått lägga ner mkt tid på att få sprut och sådana saker att funka, iofs skall jag regga min i trafik.. så då måste man bygga lite enligt normer..
Fredrik Lindgren.. Umeå

Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
Freddas_ascona
För mycket laddtryck

Inlägg av Freddas_ascona »

Bara skicka ett pm lr mail om du vill veta mera, har gjort med mesta på dessa motorer och lådor :) knäckt en iaf :) Jag finns strax utanför umeå
Fredrik Lindgren.. Umeå

Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
Skriv svar