Lägger upp en tråd här med, även om jag har en på Bimmers och PPF redan.
Såhär var bilen när jag byte den mot en m5 och jäaavlig mycket speedparts:
'90 E30 325i M-tech II, original
Motor:
M30B30 blokk, o-ringat med oljesprut på kolvarne från 745i,
b35 vev, h-profil stakar och M102kolvar. m102 topp som är "raceportat", omslipt z55 kam, HD-vippor, BW 372 turbo, electromotive tech II, 990cc spridare, 2stk Bosch 044 pumpar, plast fuel cell, 50mm kopi wastegate. JAAS grenrør och innsug.
636hk/723Nm på hjulen ved 1,5bar
Drivlina:
Tilton 3-skivig, 540 kardan, e39 M5 låda med JAAS shortshift, 188 diff, 5-seria nav och knutar med sviktstålakslar.
Dämpare/bromsar:
K-sport Coilovers samt K-sport bromsar fram.
Fälgar:
BBS Le Mans 8,5/9,5 - 18
Säkert mycket jag inte kommer ihåg nu, men jag får uppdatera senare.













"liten" promodburn med m102 motorn...

http://www.youtube.com/watch?v=s713aiaD ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Nya motorn är nu i bilen.
Ligger fortfarande bara på balken, men det blir.
Receptet blir då M70b50 med två turbos, NY 850 Csi vxl.låda med tiltonkoppling, och alt ikring som följer...

Målet/kravet är minimum 700hk i motorn, så får vi se vart vi hamnar




Torpeden åkte på stryk...!

Flyttat mastersylinder nestan 3cm utover...







Nå står motoren og girkassa der de skal stå.


Bytta side på motorlabbene, slik at de peker bakover.




Fikk den ganske langt bak til slutt...


6cm klaring.. :p


Bonusbilder på S2 veltebur



Färdigpunktade grenrör






Slenger med et par bonusbilder på skapet fra Fosen Tools som jeg bare måtte ha...!



siste grenrøret er ferdig punkta. Fjuska litt, for jeg hadde en rustfri kollektor liggende, så jeg bare brukte den...




Nye instrumenter på gang, perfect fit!
Skal ha inn tankmåler og vanntemp i samme serien.




Här är dom två andra trådarna i sin helhet, dom har lite olika bilder och div...

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=190499" onclick="window.open(this.href);return false;
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;