Gillar att det står "Confidential do not duplicate"Jens Gustavsson skrev:Bild

Gillar att det står "Confidential do not duplicate"Jens Gustavsson skrev:Bild
Varför inte svarva en (/flera olika) "plast"-plugg som du kan pressa/limma i?Jens Gustavsson skrev:...jag kommer att tejpa i 60mm inloppet sen fylla det utrymmet mellan det och 4" anslutningen. sen har man lite att svarva inloppet i...
det är otroligt att du vet så mycket utan att ha testat nåttBig Al skrev:Tror inte, vet.
Anledningen varför man får ökat flöde med Antisurge inloppet är att när de översta kompressorbladen når choke så kommer de nedre bladen att fortsätta flöda lite till då man får en extramatning av luft till dem, beroende på vinkeln på slitsen in till de nedre bladen så får man mer eller mindre extraflöde då första kompressorbladen chokar.
jag skulle satsa på en 16# eller 18#. jag har fullt tryck i bromsbänken under 4000rpm med en trött B20 och 57/7vingar in 65 ut/12vingar och 16# avgashus. jag har 1.55 bar avgastryck vid 8300rpm vid 2.05bar laddtryck.ottoturbo skrev:Har inte mätat avgastrycket, har inte nån HX40 nu. Jag vill använda kammar med mycket överlap för högt moment på höga varv. Register 4000-8000.
Man får jo en 10 och 12 vingars turbin: http://turbohuset.se/images/stories/superhx40/kuva3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://turbohuset.se/images/stories/superhx40/kuva4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lästa att med 10 vingar får man mindre flow och snabbare spool, omvänd med 12 vingar.
"Aerodynamiskt är turbinaxeln i Super HX40 klart glesare än i den traditionella turbinaxeln i HX40-serien. I praktiken innebär det att axeln ger 10-15 % mindre flöde än den traditionella, men i gengäld har den bättre "running point". På detta sätt är det möjligt att utvidga det kritiska området utan det medför störande turbofördröjning."
10 vingar och 14cm2 är kanske en god kombination för spool med vad med topp effekt i motor då, vad säger dom som har provad?