Värmepaket blåser varmt till motorn har full temp, sen kallt
Är en Golf 2a som jag har lite bekymmer med, värmepaketet börjar blåsa varmluft men sen när motorn nått full arbetstemp så börjar de blåsa kall luft. Några idéer?
Är vattentempen stabil efter den byter till kalluft igen?
Chevelle SS -65
Måste vara något knas med termostaten
Chevelle SS -65
Re: Värmepaket blåser varmt till motorn har full temp, sen k
Den ligger stabilt på vattentempen när den kommit upp i temp.
titta på slangarna till värmepaketet. På vissa modeller sitter det nån termostathistoria som begränsar flödet på nåt vis. Lagade nån sån där någång som också var utan värme och det slutade med att jag borrade sönder nånting i den där så det blev max cirkulation i paketet.
Som stefan säger, kolla ventilerna innan värmepaketet.
Händer att det blir fel på dem.
Jag tror att de ska begränsa värmen i paketet för att skydda det, så helst ska man nog ha kvar dem.
Händer att det blir fel på dem.
Jag tror att de ska begränsa värmen i paketet för att skydda det, så helst ska man nog ha kvar dem.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Precis innan värme paketet monterades en backventil mellan inlopp och utlopp.RWHP skrev:Är en Golf 2a som jag har lite bekymmer med, värmepaketet börjar blåsa varmluft men sen när motorn nått full arbetstemp så börjar de blåsa kall luft. Några idéer?
I början när Golfarna såldes så gick värme paketet sönder och brände en Glad ny bliven Golf ägare på bena så det
blev återkallning på alla bilarna. och denna backventil (Skyddsventil) monterades
Blir det knas med backventilen kan vattnet gå igenom den vägen och inte genom värmepaketet.