BMW 2002 "Turbo- GR2"

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Sauce »

Var och hämtade några plåtark igår på profilplåt. (grymt bra ställe om du vill ha material hårdare än trä)

Bild

Som sedan kapades till så jag kan snickra ihop kardantunneln, nu är det bara att hålla tummarna att jag har mallat och kapat rätt, det visar sig nästa gång jag kommer till garaget :)
Bild
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Sauce »

Ställde dit dom bara för att kolla passformen mot torpedväggen och golvet, behövs en del kapning innan dom sitter bra där, men det känns rätt bra hittils ändå :)

Bild
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Ajden »

Oscar verkar ha glömt bort den här tråden så jag får väll väcka den till liv igen, för jag har tappat bort hans mail för att kunna maila bilderna till honom...

Har börjat med grenröret i kväll.

Bild


Bild
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av RoGGaH »

Tjusigt! :D
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Sauce »

Har visst varit lite inaktiv här :/ Får börja med att be om ursäkt och ge er en liten update på vad som har hänt den senaste tiden :)

Fick fast nya fronten med hjälp av coffa, har även byggt klart kardantunneln och alla rosthål är nu som bortblåsta :)

Bild


Bild

ps.. Tack som fan Coffa för att du hjälpte mig!

Har bytt garage, och i samma veva så lämnade jag inte den på blästring och epoxygrund.

Bild
körde en låg 10a ut ur garaget, känns lovande

Bild
Har lastat av skiten hos TopCoat för en ordentlig blästring och industrigrund. Känns skönt :)

Bild
Äntligen enfärgad

Inte helt otippat så skulle det jävlas lite ändå, lyckades sälja iväg mitt hembyggda motorfäste med en annan m10 motor som jag sålde i vintras.. vilket resulterar i att jag inte har något motorfäste på väster sida.. får ta och bygga ett nytt nån dag här i veckan.

Bild
motorn i

Stolar på g in.. fästena är inte klockrena så jag behöver jobba mer på dom..

Bild
Tajt men det funkar.

Bild

Det jobbas vidare inför kommande lackning.

Bild
riktning pågår... gamla bilar är inte raka, det är en sak som är säkert iaf

Bild
riktning pågår... gamla bilar är inte raka, det är en sak som är säkert iaf

Bild
Har börjat jobba på insuget också. Lutar dock mot att det blir lackat i någon färg.

Ajdén har börjat knåpa ihop grenröret, han var nyss förbi och provmonterade det för att se vart wastegaten ska få plats.

Man tycker alltid att "det är ju gott om plats" men det är ganska tajt på sina ställen ändå..

Bild


Bild


Bild


Bild

gott om plats :)
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Ajden »

Då var grenröret klart.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av robban »

Vad blir det för kam i denna maskinen?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Sauce »

det sitter en 272graders skräck i.. men evetuellt petar jag i 316graders TG motor kammen sopm jag har liggandes, får se om och när det händer.. lär byta lite mer saker i motorn isåfall.

ser bra ut Ajdén!
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av abris »

Nice grenrör ! :thumbright:
Går det att byta stift med det där g-röret på plats ??

//abris
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av RoGGaH »

Va det inte en 284? Kommer inte ihåg riktigt själv heller.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Sauce »

3stift går att byta, det 4e är det tveksamt med...
Hm.. nu när du säger det rogga så har du nog rätt i att det inte är 272, utan 292graders? blev riktigt osäker själv :)
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Sauce »

Det har varit dåligt med uppdateringar nu, men jag har slipat vidare och känt att det kanske inte har behövts bilder på det.
bilen är iaf klar för grundlack.

Fjäderbenen är bortlämnade för ombyggnation till ajdén och snart ska bilen stå på backen igen!

Jag har även beställt hem fälgar, vi får se om dom får plats bak, sjukt breda blir det. (i värsta fall får jag kapa upp hjulhusen bak)

Om två veckor hoppas jag att jag är klar med det sista så jag kan lämna bort hela bilen för burbygge och lite annat fix.

Bild
Redo för grundlack!
Användarvisningsbild
exc
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 12, 2007 7:03 pm
Ort: Umeå

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av exc »

Trevligt med fler fräna -02:or
//Simon J

O==00==O

Turbo byggartråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148341

Turbo Upgrade tråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175651

North Side Tech
Utför Chassieriktningar på snöskotrar. Renoverar stötdämpare.
070-3644743 Simon
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Ajden »

Då var fjäderbena ombyggda till coilovers.

Bild
Sauce
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: tor nov 26, 2009 2:07 pm
Ort: Sundsvall

Re: BMW 2002 "Turbo- GR2"

Inlägg av Sauce »

Har ägnat kvällen åt att passa in kittet ordentligt, det känns irriterande bra.. ser det lika bra ut efter lacken så tror jag nästan att slut resultatet kommer falla mig i smaken! :)

Bild
Kittet inpassat och klart, coffa får plasta om fronten lite dock.
Skriv svar