bil går ej att stänga av med nyckelen
bil går ej att stänga av med nyckelen
hej jag undrar om någon här har haft detta problem innan mig. bilen i fråga är en mercedes 190 med förgasare.
Mvh Toll
Mvh Toll
Re: bil går ej att stänga av med nyckelen
har haft de jag med, men jag gjorde inget åt de, la bara i 4an o körde motorstopp 

//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Sot i förbränningsrummet som glödtänder?
Eller som en felsökning på en Saab 99 jag hade, den fortsatte gå om man höll nere bromspedalen. Visade sig att tjejen hade bytt trasig bromslampa rån två-pol till enpolig, som försåg tändsystemet med ström via bromsljuset
Eller som en felsökning på en Saab 99 jag hade, den fortsatte gå om man höll nere bromspedalen. Visade sig att tjejen hade bytt trasig bromslampa rån två-pol till enpolig, som försåg tändsystemet med ström via bromsljuset

Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
sabaton91 skrev:har haft de jag med, men jag gjorde inget åt de, la bara i 4an o körde motorstopp
så gör jag med men det är ju lite jobbigt för tändningen är ju fort farande på och det är ju den jag vill få av.
glödtände gjorde den förut men jag bytte stift i den så nu gör den inte det längre.jol skrev:Sot i förbränningsrummet som glödtänder?
det här felet kom helt plötsligt efter att jag bara hade kört en sväng och jag behövr inte hålla ner en pedal eller liknande för att den ska fortsätta att gå. jag kan till och med stå utanför bilen och den fortsätter att gå
Vi hade problem med bilar när jag var i kosovo, de stängde inte av sig på nyckeln förrens man tryckte på bromsen. Där var det förmodligen fel lampa i bromsljuset och det gick ström genom denna till tändningen.
Jävligt skumt fel men jag pratade men en kompis som är mekaniker och han hade också stött på felet och hade en bra förklaring som jag inte minns nu. Fel sorts lampa i bromsljuset var iallafall inblandad.
Jävligt skumt fel men jag pratade men en kompis som är mekaniker och han hade också stött på felet och hade en bra förklaring som jag inte minns nu. Fel sorts lampa i bromsljuset var iallafall inblandad.
- sura
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Jag har haft samma fel på en 240.
Då var det kortis i släpkontakten, och i en pol så är det ständig +12V som leddes över till nån annan pol och matade elsystemet bakvägen.
Den polen med ständig + funkar det även kanon att sätta starthjälp på om batteriet är helt tomt.
Grannen glömde lyset på under natten på sin Passat, och på morgonen gick det inte ens att komma in i den.
Central låset = dött
Dörrlåset tvärnit bara för att han alltid låser med larmdosan.
Men när jag skickade in ström i släpkontakten så löste det sig.
Då var det kortis i släpkontakten, och i en pol så är det ständig +12V som leddes över till nån annan pol och matade elsystemet bakvägen.
Den polen med ständig + funkar det även kanon att sätta starthjälp på om batteriet är helt tomt.
Grannen glömde lyset på under natten på sin Passat, och på morgonen gick det inte ens att komma in i den.
Central låset = dött
Dörrlåset tvärnit bara för att han alltid låser med larmdosan.
Men när jag skickade in ström i släpkontakten så löste det sig.
Snabbast i Hallsta Moppers 124 km/h
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
-
- För lite laddtryck
Hadde samme problemet. Var vann i sikringsboksen.
jag vill tacka alla som gett mig råd om vad jag ska kolla. men jag vet inte vad problemet var för lika plötsligt som det sluta fugera så börja det att fungera igen:)