Så dax för uppdate.....
Var dags för race i västerås ihelgen...
Hade beställt nya däck förra veckan 28x9, men torodde inte att dom skulle hinna komma innan helgen, så i fredags kl 12 ringde löven från nyköping å sa att dom var hemma..
så var bara sätta sig i bilen direkt å åka ner å hämta.
Hem till gniraz å krängde på dom sen hem å montera...
Han inte med å testa på gatan innan..
Så lasta kl 01,00 natten till lördag
Klev upp kl 06,15 skapligt "pigg" å de var storm ute regn å blåst...
Men avfärden gick runt kl 8,00 mot västerås, hade slutat regna då men var mulet..
kom fram å de börja spricka upp, så medans de torka upp så satt vi upp tältet mm
sen var de dax för första prov körningen de var som sagt test and tune..
ut å värmde på 2 sen stage in å upp med lite varv sen upp med koppligen "pang"
så rulla runt sen in i tältet å börja kolla under bilen å ser att momentbrygga plus stagen som håller i bakxelen hade vridit sig satan....
Så var bara sätta sig i bilen å åka till enköping å hämta nya grejer sen till gniraz jobb å förstärka den nya..
kom lagom tillback när falaffel skulle köra. men gick inge vidare vart koppplings ras 712tryckplattan tyckte inte om 700++nm å 31"x11,5 däck skumt...
Sen vart de statskampen så var lite grillning å skruva ihop 940in..
sen på kvällen när nästan alla hade dragit så fråga jag om jag fick test köra en repa för se att de funka.. sköt tryckslagen på 3ans växel..
plus att mina nya däck tog i skärmen kanten inge bra alls...
Söndag mogon så vart de å banka skärmkanter ser ut som skit just nu å de tar inte i...
så första repan ut boggade jag starten men blev 11,7-212,kmh 1,9 60fot
andra repan ut fick till starten å alla växlar så blven de 10,76 206kmh varv stopp över mål 1,84 i 60 fott
Så ut med lite mer luft spann rätt bra på 1 å 2an innan
Så fick till en bra start men boma 4ans växel så de blev 10,9..
så nu ska de fixas lite innan nästa event som blir orsa den 21juli arrangörer är landracing...
Å sen så funderar jag på bygga nya stag till bakaxelen....
Dags för lite bilder