Ispremiär i helgen, gammelkadetten får slita hund

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
cd65r
Ganska mycket laddtryck

Re: Ispremiär i helgen, gammelkadetten får slita hund

Inlägg av cd65r »

med lättare lastbil (rensad scania 110) med vikt på bakhjulen frontblad och sidovinge kör vi på 40 cm... OBS vi gör detta på egen risk.
det ska tilläggas att vi har även sänkt en plog bil... det var 45-50 cm is över (nästan) hela banområdet förutom där isen brakade, där var de bara 10cm :thumbdown:
Så tänk er för vad ni gör... de är ett jävla grisjobb att få upp en lastbil från en sjöbotten mitt i smällkalla vintern. :doh:

men de är fan värt de, med tanke på hur kul man har sedan 8)
Robert Karlsson Ånge

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70568" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Vi har plogat sedan 2004 i berglundaavan och vi började med en saab 900, sen audi 80, sen Isuzu Trooper men efter att bilarna rasat en efter en (oftast växellådor som får hårt med stryk) så köpte vi in en Volvo Valp att börja med från tidig vinter. Har plogat 4 år med den nu å även kört på sommaren å ändå besiktat den UA varenda gång så det är en bil jag rekommenderar starkt till tunn-is-plogning. Vi går på runt 20cm med den. Nu har vi köpt in en F85 med spetsplog och breddarvinge för senare delen av vintern så man kan behålla bredden på banan. Mer isbana åt folket.

Iom att det ser ut som de gör med vår isbana i år (inge is, bara snö) så kommer jag gärna å kör lite med min isbil å gasar någon helg om de är någon som ska köra någerst. sms 073-8186296 så kommer jag om det går å passar!
Behöver du speaker? Hör av dig..
BakAxel
För mycket laddtryck

Inlägg av BakAxel »

Blir nog att börja bygga plog till nån av bilarna, inte bra om man skulle sänka grållen, tack för tipsen iaf:)
Axel Näsholm
Roni
För mycket laddtryck

Inlägg av Roni »

Bild
Bild
Bild
Bild

:D
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Kontakt:

Divig plogbil men den där lär nog få det jobbigt om man ska försöka hålla upp en bana med den. Som primiärplogarfordon i lössnö är den säkerligen bra.. Eller har du någon annan funktionsuppfattning?
Roni
För mycket laddtryck

Inlägg av Roni »

Marino: Kan inte annat än hålla med :wink: Men det är en gammal bild, har uppdaterat lite efter dom bilderna. 30mm (bultar) "is"däck samt viktad. Men är trots allt en fwd.

Den har endast används till att hålla upp infarterna på tomten. Har funkat väldigt bra till det.
Till våren ska fordonet skrotas, då jag köpt in en Suzuki Vitara som ska utrustas med blad.

La in bilden mer som inspiration :wink:
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Kontakt:

Aijt.. Jo jag tänkte nästan att den knappast används till något annat än att småploga lite ;)

Bladhöjden ställer till de en del också..
Användarvisningsbild
Toni
Forumsberoende

Inlägg av Toni »

Va e de vita...? :shock:
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Roni
För mycket laddtryck

Inlägg av Roni »

Snö? :lol:
Skriv svar